سایز متن   /

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد قصد دارد همه دانشکده های نظامی در این کشور را به دنبال کودتای نافرجام اخیر در ترکیه تعطیل کند.

به گزارش کوردپاریز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، تمام مراکز آموزشی نظامی در این کشور را تعطیل خواهد کرد و به جای آن دانشگاه های دفاع ملی راه اندازی خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، اردوغان شنبه شب تأکید کرد، حجم نیروهای امنیتی ژاندارمری در ترکیه را کاهش خواهد داد و در مقابل به شمار تسلیحات و جنگ افزارهای موجود در ترکیه خواهد افزود.

بر اساس این گزارش، این تصمیم جدید اردوغان یکی از مهمترین تغییراتی که وی به دنبال کودتای نافرجام اخیر در این کشور در خصوص نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه اعمال کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه این اظهارات را در گفت وگو با شبکه «A Haber» مطرح کرده است.

وی ضمن این گفت وگو اعلام کرد که حقوقدانان وی فعالیت روی بستن پرونده های مربوط به افرادی که به وی توهین کرده اند – شامل شهروندان عادی و اعضای احزاب اوپوزیسیون- را آغاز کرده اند. او گفت که از پیگیری شکایت های قضایی این افراد صرف نظر کرده است.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به طور کامل از حامیان «فتح الله گولن» که گفته می شود از طراحان اصلی کودتای نافرجام بوده، پاکسازی شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی