سایز متن   /

پس از عملیات تروریستی مونیخ این بار یک شهر دیگر آلمان شاهد انفجار و کشته و زخمی شدن چند نفر بود.

به گزارش کوردپاریز، مقامات آلمانی اعلام کردند یک پناهجوی سوری ۲۷ ساله پس از آنکه پلیس مانع ورود او به یک جشنواره موسیقی در این شهر شد وسیله انفجاری که در داخل کوله پشتی اش بود را منفجر کرد.

شهردار شهر انسباخ در برابر خبرنگاران اعلام کرد که یک انفجار در مقابل درب ورودی یک جشنواره موسیقی با حدود ۲۵۰۰ بازدید کننده به وقوع پیوسته است.

به نوشته روزنامه “دی ولت” حداقل ۱۰ نفر در این انفجار زخمی شده اند که حال برخی از آن ها به شدت وخیم است. یک سخنگوی پلیس آلمان از ۱۴ مجروح هم سخن به میان آورده است. آمار دقیق آسیب دیدگان در این انفجار هنوز کاملا مشخص نیست.

بر اساس تحقیقات اتجام شده این انفجار آگاهانه و عمدی صورت گرفته است. وزیر کشور ایالت بایرن شبانه به انسباخ که محل این انفجار بوده است سفر کرد. به گفته وی عامل این انفجار قصد داشته این جشنواره موسیقی را متوقف کند؛ تصمیم آشکار وی برای کشتن شمار زیادی از انسان ها اشاره به زمینه اسلام گرایی افراطی این حمله دارد.

این پناهنده سوری ۲۷ ساله حدود دو سال در آلمان به سر برده و درخواست پناهندگی کرده بود. ظاهرا درخواست پناهندگی وی یک سال پیش رد شده بود و این پناهنده حدود یک سال تحت این شرایط سرخورده شده بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده این پناهنده تا به حال دو بار اقدام به خودکشی کرده بود و در یک کلینیک روانی تحت درمان بود.

جشنواره موسیقی شهر انسباخ بعد از این انفجار تعطیل شد و بازدیدکنندگان محل را ترک کردند. امدادگران زیادی در مرکز شهر حضور داشتند. تمام این شهر در محاصره قرار داشته و ساکنان آن نمی توانستند به خانه های خود بازگردند. یک بالگرد با نور جستجو بر فراز این شهر پرواز می کرد.

این سومین حمله تروریستی خونین در عرض یک هفته در ایالت بایرن آلمان است.

به گفته معاون رئیس پلیس نورنبرگ، عامل این انفجار سعی داشته به داخل سالن جشنواره موسیقی برود که به علت اینکه کارت ورود نداشته از این امر جلوگیری به عمل آمده است. اگر وی به داخل سالن جشنواره موسیقی می رفت انفجار قربانیان بیشتری می گرفت.

ظاهرا تلفن همراه عامل حمله شهر انسباخ پیدا شده و کارشناسان در حال بررسی آن هستند. حدود ۲۰۰ نیروی پلیس و ۳۵۰ نیروی نجات و آتش نشان  در این عملیات شرکت دارند.

وزیر کشور ایالت بایرن تصریح کرد که انگیزه عامل این انفجار هنوز مشخص نیست. متاسفانه این یک حمله بد دیگر است که نگرانی انسان ها را تشدید می کند. ازاین رو شفاف سازی کامل درباره این واقعه مهم است تا بتوانیم اعتماد به حاکمیت قانون و دولت مشروعه را دوباره بازگردانیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی