سایز متن   /

ترور فلاحت پیشه و هیات همراه اولین سینگال سعودی‌ها در بدو ورود به فاز جنگ مستقیم با ایران از طریق لشکری تروریست‌های داخلی و چند ملیتی از کمونیست‌های و منافقین تا تکفیری‌ها.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۱ تا کنون به یکی از مهمترین عوامل جنگ افروزی در خاورمیانه تبدیل شده است. رژیم آل سعود از ابتدای بحران سوریه، از تروریست‎های مخالف بشار اسد حمایت مادی، تسلیحاتی و معنوی کرد و از سوی دیگر هم با لشگر کشی به یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵، مردم این کشور را با انواع تسلیحات نظامی هدف قرار داد.

در بحرین نیروهای سعودی با همکاری آل‌خلیفه، تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین را طی چند سال گذشته سرکوب ‎کرده‌اند و آل‌خلیفه با پشتیبانی آل سعود کوشیده تا حاکمیت اقلیت بر اکثریت شیعیان بحرین را تثبیت کند.

سیاست عربستان سعودی در عراق مبنی بر ایجاد و شعله‌ور کردن آتش اختلافات طایفه‌ای و رو در رو قرار دادن شیعیان و سنی‌ها در برابر هم بوده و سبب شده  عراقی‌ها، آل سعود را به عنوان حامی مالی و تسلیحاتی گروه تکفیری – تروریستی داعش، از عوامل اصلی مشکلات کشور خود بدانند.

عربستان سعودی اما امروز و پس از قریب به ۵ سال حضور فعال در همه جنگ‌های منطقه دستاوردهای خود را از این جنگ افروزی‌ها ناچیز می‌بیند و بر اساس آنچه در این مدت در سوریه، عراق، یمن و لبنان گذشته است، محور مقاومت و ایران را به عنوان اصلی‌ترین مانع در مسیر رسیدن به اهداف خود می‌داند و برای جبران آن چند ماهی است که در جایگاه کارفرمای جدید گروه‌های مسلح، تجزیه‌طلب و تروریستیِ مخالف ایران نیز ظاهر شده و از هیچ کوششی برای حمایت از این گروه‌ها دریغ نمی‌کند.

 

شاهزاده سعودی مامور تشکیل قرارگاه مشترک تروریستی علیه ایران

روز شنبه ۱۹ تیر ماه ۱۳۹۵ نشست سالانه گروهک تروریستی منافقین در پاریس برگزار شد در این نشست تعدادی از حامیان گروهک منافقین از برخی کشورهای عربی و غربی نیز حضور داشتند. در این میان، آل سعود کارفرمای جدید گروه‌های مسلح، تجزیه طلب و تروریستیِ مخالف ایران به شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی مأموریت داده بود تا در نشست منافقین در پاریس شرکت کرده و بدون پرده پوشی حمایت قاطع خود را از گروهک منافقین اعلام کند. سخنان ترکی الفیصل در نشست مذکور یکبار دیگر نشان داد که عربستان سعودی به مقوله ی تروریسم برای پیشبرد اهداف خود به مثابه ی یک راهبرد کلان می نگرد.

عربستان سعودی چند ماه قبل نیز برخی دیگر از گروه های مسلح و تجزیه طلب را مورد لطف دلارهای نفتی خود قرار داده بود. در دی ماه ۱۳۹۴ نشستی در کپنهاگ دانمارک با عنوان “مقاومت ملی احواز و عاصفه الحزم” توسط سرویس‌های امنیتی عربستان و انگلیس برگزار شد که گروهک های مسلح و تجزیه طلبی همچون پژاک، جیش العدل و الاحوازی نیز در آن حضور داشتند. در نشست مذکور راهکارهای ایجاد ناامنی و تنش در استان خوزستان ایران جهت مقابله با افزایش نفوذ ایران در منطقه توسط گروهک های تروریستی حاضر در نشست بررسی شد.

اخیراً دیگر گروه مسلح و تجزیه طلب موسوم به حزب “دمکرات کُردستان” ایران نیز مشمول توجهات سعودی‌ها شده است و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کُردستان عراق که آذر ماه سال ۹۴ به عربستان سعودی سفر کرد بعد از بازگشت از عربستان از هر دو جناح گروه حزب دمکرات کُردستان ایران (جناح مصطفی هجری و جناح انشعابیون به ریاست خالد عزیزی) خواست تا هرچه زودتر متحد شوند.

تلاش آل سعود برای تبدیل اقلیم کردستان به یمنی دیگر

پایگاه اینترنتی “صوت کردستان” اخیراً در مطلبی با بیان اینکه “عربستان، اقلیم کردستان را به تحرک نظامی علیه ایران با هدف تبدیل اقلیم به یمن دوم وادار کرده است” نوشت: لحظه‌ به‌ لحظه ماهیت طرح سعودی – قطری با مشارکت برخی از طرف‌های کُرد برای وادار کردن اقلیم کردستان عراق به جنگ با نظام ایران در چارچوب طرح سعودی “طوفان اراده” که در آن تعدادی از کشورهای عرب اهل سنت و ترکیه مشارکت دارند، آشکارتر می‌شود.

بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۵ در منطقه ریجاب شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه کاروان آقای حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و همراهانش از سوی چند فرد مسلح مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن غلامرضا کرمی، کارشناس حوزه فرماندار دالاهو و حجت الله نیک عزم کارشناس اداره کل دامپزشکی استان به شهادت رسیدند.

اقدامات تروریستی گروهک ها برای “خود شیرینی” نزد کارفرمای جدید

پس از حادثه حمله تروریستی به فلاحت پیشه و هیات همراه ابتدا کانال های وابسته به گروه پژاک در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که اعضای پژاک این حمله را انجام داده اند. از سوی دیگر یک گروه که خود را شاخه نظامی حزب آزادی کردستان (PAK) معرفی کرده بود در بیانیه ای که در برخی از سایت‌های کُردی خارج از کشور و نیز شبکه های اجتماعی منتشر شد، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. درگیری لفظی و دعوا بین اعضا و هوادارن دو گروه مذکور برای چندین ساعت در شبکه های اجتماعی ادامه داشت تا اینکه شاخه نظامی گروه پژاک با تاخیر یک روزه اعلام کرد، این حمله کار آنها نبوده است.

همچنین اخیراً در چند مرحله تعدادی از اعضای گروهک دموکرات کردستان ایران با هدف اقدامات تروریستی و تبلیغاتی از اردوگاه های خود در کردستان عراق وارد مناطق مرزی ایران شدند که توسط نیروهای مردمی و اهالی استان های غربی کشور شناسایی شده و از سوی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرکوب شدند.

واقعیت این است که تحرکات اخیر از سوی گروهک هایی همچون دموکرات، پژاک و گروهک موسوم به آزادی کردستان (PAK) در مناطق غربی کشور برای انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه چیزی جز  رقابت این گروه ها برای “خود شیرینی” نزد کارفرمای جدید و گرفتن مژدگانی از آل سعود نیست. اما سوال اساسی این است که چرا این گروه ها که خود را مدافع حقوق کُردها می دانند، غیر نظامیان بی گناه ، کارمندان و نماینده ای که با رای همین مردم کُرد به مجلس راه یافته را هدف می گیرند؟

روز دوشنبه ۲۱ تیر ماه پیکر شهید کرمی در دالاهو و شهید نیک عزم در اسلام آباد غرب با حضور انبوه مردم این شهرها تشییع شد. شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه این عزیزان، از دولت و مسئولان قضایی کشور خواستند تا در قبال تحرکات گروه های مسلح و تجزیه طلب، بصورت فعالانه عمل کنند و با توجه به حمایت آشکار ارتجاع منطقه از این گروه ها و نیز فعالیت آزادانه آنها در اقلیم کُردستان عراق، موضوع را از طریق محاکم بین المللی پیگیری کنند. اکنون از مسئولان کشور و بویژه دولت تدبیر و امید انتظار می رود به این مطالبه جدی مردم توجه کند و به شکلی جدی برخورد، مدیریت و کنترل این بحران را در دستور کار دولت و مسئولان مربوطه این امر قرار دهد.

منبع : نسیم آنلاین

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی