سایز متن   /

«زبیر آیدار» از اعضای اروپا نشین پ.ک.ک در واکنش به تصویب قانون لغو مصونیت قضایی نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها H.D.P در پارلمان ترکیه گفت : زمانی به ما می‌گفتند که اسلحه‌های خود را زمین بگذارید و به میز مذاکره برگردید تا مشکل شما حل شود، ولی آنها در مقابل چشم جهانیان نمایندگان ما را که اسلحه هم در دست نداشتند را لغو مصونیت کردند تا آنها را دستگیر نمایند… همه باید بدانند که اگر ما اسلحه نداشته باشیم لحظه ای درنگ نکرده و ما را نابود خواهند کرد.s

این عضو ارشد گروه پ.ک.ک همچنین اظهار داشته: ما نمی توانیم بدون اسلحه به زندگی خود ادامه دهیم .

در همین حال یکشنبه گذشته ۳۰ خرداد یکی از سران گروه پ.ک.ک به نام جمیل بائیک در مصاحبه با تلویزیون دویچه وله آلمان گفت: استفاده از ابزار نظامی مشکلات موجود در ترکیه را حل نمی کند و نه پ.ک.ک و نه دولت ترکیه از طریق نظامی نمی توانند به اهداف دلخواه خود برسند. وی تاکید کرد که مشکل و مسئله کردهای ترکیه فقط از طریق سیاسی و رویکرد دموکراسی قابل حل است. هیچ کسی نمی تواند با در پیش گرفتن سیاست، نسل کشی و … کردها را از بین ببرد.

در حالیکه اظهارات متناقض این دو عضو ارشد پ.ک.ک به تیتر محافل خبری و رسانه ای ترکیه و منطقه تبدیل شده بود، ستاد کل ارتش ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: صبح روز چهارشنبه ۲۲ ژوئن (دوم تیر) اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک بوسیله راکت به یک پُست ایست و بازرسی در منطقه چاغلایان از توابع شهر بتلیس حمله کردند که در نتیجه ی آن جنگ و درگیری سختی بین نیروهای ارتش و اعضای گروه پ.ک.ک روی داد که در اثر این درگیری ۳ عضو مسلح پ.ک.ک و یک شهروند غیر نظامی کشته شدند و ۲ غیر نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

همزمان صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دمکراتیک خلق ها HDP در سفر به بروکسل خواستار انحلال بازوی عملیاتی پ.ک.ک موسوم به بازهای آزادی کُردستان &تاک& شد. روز هجدهم خرداد (۷ ژوئن) زمانی که یک اتوبوس حامل نیروهای ویژه ی پلیس ترکیه در حال عبور از یکی از مناطق پر ازدحام مرکز شهر استانبول بود، بوسیله بمب مورد هدف قرار گرفت که بر اثر آن ۱۱ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. سه روز بعد بازهای آزادی کُردستان &تاک& وابسته به پ.ک.ک مسئولیت آن را به عهده گرفت.

تشتت آراء در داخل پ.ک.ک و اختلاف نظرِ جناح ها و شاخه های این گروه در رویکرد ها ، بیانگر عدم وجود یک رویکرد مشخص است . جمیل بائیک و صلاح الدین دمیرتاش اذعان دارند که راهکار نظامی و مسلحانه بی نتیجه است، اما از سوی دیگر زبیر آیدار بر ضرورت حفظ سلاح تاکید دارد و گروه بازهای آزادی کُردستان در حال انجام اقدامات تروریستی است . بدون شک این رویکرد که موجب قربانی شدن غیر نظامیان کُرد در ترکیه شده است از سیاست های غلطِ پ.ک.ک نشأت می گیرد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی