سایز متن   /

در روز ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ یک تیم پنج نفره گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور و در منطقه عمومی سردشت که در یک عملیات دقیق اطلاعاتی ،شناسایی و در دام رزمندگان قرار گاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار آمدند ،منهدم و پنج عضو آن به هلاکت رسیدند.

شاخه نظامی گروهک پژاک پس از گذشت یک هفته اسامی ۴ نفر از کشته شدگان خود را اعلام کرد. اطلاعاتی که در بیانیه شاخه نظامی گروهک پژاک درباره این ۴ نفر ذکر شده حاوی نکات بسیار مهمی است. این افراد در زمان کشته شدن بین ۲۰ الی ۲۸ سال سن داشتند اما در سنین ۱۷ الی ۲۳ سالگی به گروهک پژاک پیوسته اند.

۴۴

دوران جوانی که طبق نظر برخی کارشناسان دوره ۱۸ الی ۳۰ سال را شامل می شود دورانی بسیار حساس در زندگی هر فرد به شمار می آید. به دلیل ویژگیهایی همچون:  شور و نشاط جوانی و میل شدید جوانان به کمال جویی، برتری جویی، پیشرفت سریع و آرمان گرایی بسیاری از افراد در دوران جوانی با آسیب های جدی و گاه جبران ناپذیری مواجه می شوند.

یکی از آسیب هایی که در این دوران در کمین جوانان نشسته است، پیوستن و گرویدن به فرقه ها، کیش ها و گروهک ها است. فرقه ها و گروهک های تروریستی با بکارگیری تکنیک های روانی و روش های اغواگرایانه نوجوانان و جوانان پاک و بی آلایش را جذب و از آنها در جهت اهداف شوم خود استفاده می کنند.

گروه پ.ک.ک با بکارگیری روش های بی رحمانه و پلیسی استالینیسمی همچون: پاکسازی و تسویه ی گروه از مخالفان و سرکوب بی رحمانه ی منتقدان، برقراری کیش شخصیت و فردپرستی حول محور عبدالله اوجالان، نظارت پلیسی بر فعالیت اعضای گروه، تبدیل شدنِ رسانه ها، مطبوعات و کتاب های گروه به ابزار تبلیغِ توأمانِ گفتمان خشونت سیاسی و میلیتاریسم، حاکم شدن سیستم خودکامگی، تمامیت خواهی و دیکتاتوری بر گروه ، راه را بر بازگشت نوجوانان و جوانان می بندد.

بسیاری از نوجوانانی که به پ.ک.ک و پژاک می پیوندند بدون آنکه دوره های آموزش نظامی را طی کنند برای عملیات بمب گذاری و تروریستی اعزام می شوند و سرنوشتی مشابه تیم اعزامی پژاک به منطقه سردشت ، در انتظار آنان است.

۴۰۶۱۱۱ ۲۲۲۲۲۵۵

نگاهی به نحوه عضوگیری فرقه ها و گروههایی همچون پ.ک.ک نشان می دهد که این گروهها تمام امکانات رسانه ای خود اعم از رادیو، تلویزیون، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی، روزنامه و مجلات را بکار گرفته و با عملیات روانی در راستای جذب جوانان عمل می کنند. از این رو ضروریست تا والدین محترم با دقت کامل از عزیزانِ خود مراقبت کنند و با آموزش های صحیح از گرفتار شدنِ جوانان در فرقه ها و گروهها جلوگیری کنند .

در مرحله ی آموزشِ اعضای پ.ک.ک و پژاک ، عکس ها و ویدئو های صحنه کشته شدن سربازان تُرک و قتل پاسداران روستا (کردهایی که در زمینه حفاظت از روستاها با دولت ترکیه همکاری می کنند) برای نوجوانان و جوانانی که به این گروه ها می پیوندند، نمایش داده می شود و با استفاده از تکنیک های روانی ، اینگونه اقدامات خشونت آمیز، امری خوب و پسندیده جلوه داده می شود.  به لحاظ روانشناختی تکرار و تواتر اینگونه آموزش ها در محیط بسته ی پژاک و پ.ک.ک ، نوجوانان و جوانان مظلوم را به انسان هایی تبدیل می کند که از کشتن، قتل، بمبگذاری و جنگ لذت می برند و آنرا امری مقدس می دانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی