سایز متن   /

سعود ملا دبیرکل حزب دموکرات کوردستان سوریه گفته: « بدین شیوه نمی‌توان هیچ گونه دستاورد ملی در شمال سوریه به دست آورد، چراک پ‌ی‌د تمامی دستاوردها و منافع ملی را به کناری گذاشته و تنها به دنبال منافع و دستاوردهای حزبی خود است.»

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، ملا در ادامه‌ی سخنان خود گفته: « پ‌ی‌د کاملا خودمحور عمل می‌کند و به هیچ گروه و حزب دیگری احازه‌ی فعالیت نمی‌دهد و این اقدام و سیاست پ‌ی‌د کاملا ضد منافع و دستاورد ملی کوردهاست. دلیل آنهم اینست که برای پ‌ی‌د منافع و دستاوردهای ملی کوردها اصلا اهمیت وارزشی ندارد و تنها چیزی که برای این گروه تک رو و خودمحور مهم است، دستاورد و منافع حزبی است و بس.»

طی این چند سال اخیر که پ‌ی‌د یا همان شاخه سوری حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) شهرهای کوردنشین شمال سوریه را از ارتش و نیروهای امنیتی سوریه تحویل گرفته، به هیچ گروه و حزبی اجازه‌ی فعالیت نداده و تاکنون تعداد زیادی از اعضا و سران این گروه و احزاب را نیز بازداشت و زندانی کرده است و چند نمونه حذف فیزیکی این افراد هم گزارش شده است.

از سوی دیگر پ‌ی‌د و شاخه‌ی نظامی آن که به عنوان شاخه‌ی نظامی – سوری پ‌ک‌ک به نام ی‌پ‌گ، طی سال‌های گذشته، چندین بار از سوی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر، اخطاریه دریافت کرده‌اند که البته توجهی به آن نداشته‌اند،‌‌ چراکه در عمل همان جرائم ذکر شده، تکرار شده است. مثلا اینکه کودکان زیر ۱۸ سال را یا با ترفندهای خاص از خانواده جدا و به کمپ‌های آموزش نظامی می‌فرستند و یا اینکه می‌ربایند و اخیرا هم قانون سربازی اجباری را وضع کرده‌اند که اینها تماما خلاف قوانین بین‌المللی و تعریف شده‌ی حقوق بشر و کودکان است. نقض حقوق کودکان تنها یکی از اتهامات وارده به این گروه است که تاکنون نمونه‌های زیادی داشته است.

جلوگیری از فعالیت دیگر گروه و احزاب هم یکی دیگر از اقدامات منفی این گروه است که زیر ذه‌ربین سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی قرار گرفته و از این اقدام آن به عنوان (مشی دیکتاتوری) یاد می‌شود. این رفتار و سیاست پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ، نارضایتی‌های داخلی را هم سبب شده است. به قول برخی از کوردهای این مناطق، اگر به همین منوال ادامه پید کند، چند سال دیگر باید انقلابی دیگر راه بیافتد تا حکومت دیکتاتوری پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ را سرنگون کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی