سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامۀ حریت، انفجار خودرویی مملو از مواد منفجره که صبح روز سه شنبه یکی از مناطق پرازدحام و تاریخی استانبول را لرزاند به کشته شدن حداقل ۱۱ نفر و زخمی شدن ۳۶ نفر منجر شد. در این انفجار که دیروز سه‌شنبه ۱۸ خرداد در منطقۀ بایزید استانبول و در نزدیکی دانشگاه این شهر روی داد، هفت افسر پلیس و چهار غیرنظامی کشته و ۳۶ تن دیگر مجروح شدند.
هنگام عبور اتوبوس پلیس از محل انفجار یک خودور بمب گذاری شده از راه دور منفجر شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را متهم کرد. به نظر می‌رسد که هدف اصلی بمب‌گذاران حمله به پلیس بوده است اردوغان گفت: «این اولین بار نیست که تروریست‌ها چنین حملاتی را علیه شهرهای ما انجام می‌دهند.»

ساعتی بعد از وقوع انفجار، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجۀ ترکیه گفت: «ترکیه همچنان با قاطعیت علیه تروریست‌ها و داعش مبارزه می‌کند». منظور وی نیز از “تروریست‌ها”، اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه – پ‌ک‌ک- است.

چهار نفر در همین رابطه بازداشت شده اند و اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمبگذاری را بر عهده نگرفته اما اردوغان انگشت اتهام را به سوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) نشانه رفت.

یک گروه انشعابی، شاخه ای از پ ک ک که خود را «بازهای آزادی کردستان» می نامد پیش تر مسئولیت چند بمبگذاری و حملات از این دست را بر عهده گرفته است.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور حمله تروریستی  امروز استانبول را به شدت محکوم کرد. انصاری با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان این عملیات تروریستی و ملت و دولت ترکیه، بار دیگر بر ضرورت رویارویی همه جانبه و جدی جامعه جهانی با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

در این میان بینعلی یلدیریم نخست وزیر در کاخ چانکا با افکان اعلا وزیر کشور و رجب آکداغ وزیر بهداری ترکیه اجلاس امنیتی ترتیب داد. یلدیریم در بیانیه پایانی اجلاس اظهار داشت، تروریسم یکبار دیگر چهره پلید خود را نشان داد.

بینعلی یلدیریم با تاکید براینکه، هرگز در مبارزه با تروریزم امتیازی نخواهیم داد، گفت، سازمانهای تروریستی با این حمله یکبار دیگر نشان دادند که دشمن عالم بشریت و تمامی ارزشهای انسانی می باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی