سایز متن   /

دیروز شنبه ۱۵ خرداد، کمیته‌ی وضع قوانین و مقررات در شهر عین‌العرب (کوبانی) قانون (وظیفه‌ی محافظت از خود) را تصویب کرد که براساس این قانون جدید، سربازبگیری اجباری در این شهر با شدت و متد جدید ادامه خواهد داشت.

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، قبلا هم در دو شهر عفرین و جزیره که آنها هم همچون کوبانی تحت کنترل شاخه‌ی سوری پ‌ک‌ک موسوم به ی‌پ‌گ و پ‌ی‌گ هستند؛ این طرح اجرا شد و نوجوانان و جوانان زیادی مشمول این قانون شدند و به زور به عنوان سرباز به اردوگاههای آموزش نظامی این گروه‌ها اعزام شدند تا پس از پایان دوره در جنگ با داعش حضور یابند.

شاخه سوری پ‌ک‌ک در این شهر با انتشار بیانیه‌یی از اجرایی شدن این طرح خبر داده که تمامی افراد ۱۸ تا ۳۰ سال را شامل می‌شود و تاکید هم کرده که بدون تبعیض این کار صورت می‌گیرد. این درحالیست که تاکنون به دیگر احزاب و گروهها اجازه‌ی فعالیت داده نشده و لذا آنها نیز اجازه نخواهند داد نوجوانان و جوانانشان را به زور به جنگ بفرستند.

ی‌پ‌گ در بیانیه‌ی خود به این نکته هم اشاره کرده که مدت سربازی ۹ ماه است و مردان بالای ۴۰ سال هم معاف هستند. این قانون شامل خانواده‌ی کشته‌ها و تک فرزندها نمی‌باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی