سایز متن   /

رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با صدراعظم آلمان به وی درباره تصویب قطعنامه‌ای در پارلمان این کشور که به موجب آن نسل‌کشی ارامنه به رسمیت شناخته خواهد شد، هشدار داد.

کوردپاریز, «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان دولت این کشور را در زمینه تصویب قطعنامه‌ای که پارلمان این کشور روز پنجشنبه در زمینه نسل‌کشی ارامنه ارائه خواهد داد، تحت فشار قرار داد.
بنابر اعلام خبرگزاری آلمان، قرار است در این قطعنامه به رسمیت شناختن کشتار ارامنه به عنوان نسل‌کشی به دست دولت وقت امپراتوری عثمانی به رای گذاشته شود. اردوغان به مرکل هشدار داد که تصویب این قطعنامه می‌تواند به بدتر شدن روابط ۲ طرف منجر شود.
اردوغان همچنین در برابر خبرنگاران در ازمیر گفته بود: «اگر آلمان به این مسئله بپردازد در این صورت روابط کنونی ما از لحاظ اقتصادی، دیپلماتیک،بازرگانی و سیاسی و نظامی آسیب خواهد دید.»
دولت آلمان هم این ارتباط تلفنی را تائید کرده است. همچنین اعلام کرد که توافق در زمینه پناهجویان با ترکیه از دیگر مواردی بود که اردوغان و مرکل درباره آن با هم صحبت کردند.
اردوغان در شرایطی به آلمان هشدار داده است که نمایندگان احزاب سوسیال‌مسیحی- دموکرات مسیحی و سوسیال‌دموکرات یعنی احزاب حاکم آلمان تاکید کرده‌اند که این قطعنامه باعث تنش در روابط آلمان با ترکیه نخواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی