سایز متن   /

جمیل بایک از سران حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) اخیرا در مصاحبه با تلویزیون گروه گفته: سیاست حزب دموکرات کوردستان عراق (پارتی) خدمت به خلق کورد نیست؛ بلکه خدمت به استعمارگران و دولت ترکیه است.

کوردپاریز/ بایک در ادامه گفته: پارتی و ترکیه مناطق کوردنشین شمال سوریه را در محاصره قرار داده‌اند و از سوی دیگر هم علیه پ‌ک‌ک روابطشان را مستحکم‌تر می‌کنند. همین امر سبب شده تا سرنوشت این دو طرف به هم گره بخورد.

به عقیده‌ی بایک پارتی بزرگترین خائن در تاریخ کوردها محسوب می‌شود چراکه دولت رجب طیب اردوغان و حزب عدالت و توسعه کوردها را در ترکیه قتل‌عام می‌کنند و پارتی هم این حزب را اصیل و مدرن می‌خواند. این در حالیست که ترکیه اکنون به پارتی احتیاج دارد و برای اجرای سیاست‌های خود از آن به عنوان وسیله‌ی دفاع و حمله استفاده می‌کند و هروقت هم که تاریخ مصرف آن تمام شد، دور می‌اندازد.

این سرکرده‌ی پ‌ک‌ک در ادامه به این نکته هم اشاره کرده که بارزانی و اردوغان در قتل‌عام ایزدی‌های شنگال هم دست دارند و گفته: بارزانی‌ها و پارتی، شنگال و ایزدی‌ها را دو دستی تقدیم داعش کردند و نقش اساسی در قتل‌عام آنها ایفا کردند.

 

لازم به ذکر است که در قضیه‌ی قتل‌عام ایزدی‌ها توسط داعش در شهر شنگال، پ‌ک‌ک پارتی و شخص مسعود بارزانی را متهم اصلی معرفی کرد و آنرا توطئه‌یی از پیش طراحی شده علیه ایزدیان قلمداد کرد. در مقابل هم پارتی پ‌ک‌ک را به تصرف ساختمان‌های اداری، حکومتی و بعضا مردم متهم کرده و این گروه را همدست و همکار حشدالشعبی و دولت مرکزی عراق می‌خواند که درصدد است از این طریق علیه حکومت اقلیم کوردستان اقدام کند. گفتنی است پارتی پرونده‌ی تاسیس کانتون‌ در برخی مناطق اقلیم را هم بخشی از این توطئه و برنامه تلقی کرده است.

پ‌ک‌ک پس از آزادسازی شنگال، از آن منطقه خارج نشد و درصدد تاسیس کانتون بود که با ورود به موقع، اجازه این کار داده نشد. اما پس از گذشت ماهها، رسانه‌های اقلیم باردیگر از اقدامات پ‌ک‌ک علیه حکومت در منطقه‌ی راپرین و گرمیان پرده برداشتند که گویا درصدد تاسیس کانتون بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی