سایز متن   /

کوردپاریز/ ستاد کل ارتش ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: طی نه عملیات مختلف در داخل کشور و شمال عراق، ۹۸ هدف شناسایی شده پ‌ک‌ک منهدم شد. در عملیات مذکور جنگنده‌های نیروهای هوایی ترکیه علاوه بر مناطق داغلیجا٬ چوکورجا و حومه حکاری٬ مناطق کوهستانی زاپ٬ خاکورک٬ متینا٬ هافتانین و آواشین٬‌ باسیان و قندیل را در شمال عراق هدف قرار داده و پناهگاه‌ها و انبارهای مهمات پ‌ک‌ک را منهدم کردند.

در همین رابطه، محمد طاهر از اهالی روستای مرزی اوره در حومه استان دهوک، به سومریه نیوز گفت: همه‌ی ساکنان روستای اوره در مرز عراق و ترکیه به دنبال حمله هوایی و توپخانه ای ترک‌ها به اطراف این روستا، از ترس آواره شده اند.
وی با اشاره به این که این حمله خسارت مالی سنگینی به مزارع، منازل و خودرهای اهالی این روستا وارد کرده است، گفت: اهالی روستای اوره همه اموال و دارایی های خود را برای یافتن مکانی امن رها کرده اند.
طاهر، طرف های ذی‌ربط را به مداخله فوری برای پایان دادن به حملات ترکیه به ساکنان بی گناه مناطق مرزی عراق، خواستار شد.
روستای اوره از توابع شهر المعادیه در استان دهوک در ۳ کیلومتری مرز عراق با ترکیه واقع شده است و ۴۰ خانواده در آن زندگی می کنند که کشاورزی و دامداری تنها منبع درآمد همه آنها محسوب می شود؛ پیشتر نیز این روستا بارها هدف حملات ارتش ترکیه قرار گرفته بود.

آنچه در این میان به عنوان توجیه طرفین بیان می‌شود اینکه، ترکیه می‌گوید به دنبال اعضای این گروه که به شمال عراق پناه برده‌اند و از آنجا عملیات داخل ترکیه را طراحی می‌کنند؛ است و لذا هرکجا که باشند هدف جنگنده‌های ترکیه قرار خواهند گرفت. اعضای این گروه هم که قبلا در دره‌های و دور از روستاها پناه می‌گرفتند؛ اخیرا به چند قدمی روستاها و بعضا به داخل روستاها پناه آورده‌اند و مقر ساخته‌اند که بدون هیچ ملاحظه‌یی مورد هدف جنگنده‌های ترکیه قرار می‌گیرد و در این میان تنها مردم غیرنظامی و بی‌پناه روستائیان قربانی می‌شوند و خانه و کاشانه‌اشان را از دست می‌دهند، بنابراین تاکنون چندین بار پ‌ک‌ک را به عنوان متهم اصلی خطاب قرار داده‌اند که چرا به حومه و داخل روستاها پناه می‌آورد و کوهستان‌ها پناه نمی‌برد؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی