سایز متن   /

گمانه زنی در مورد قتل دو تن از اعضای پژاک در منطقه‌ی مرزی پنجوین از توابع اقلیم کردستان عراق، احزاب مختلف را تحت تاثیر شرایط روانی قرار داده و عکس العمل‌های قابل توجهی از خود نشان می دهند.
به گزارش کوردپاریز به نقل از بخش کوردی صدای آمریکا، شمال بشیری مسئول سابق روابط خارجی پژاک در مصاحبه با این رسانه، انگشت اتهام رو بسوی دکتر خسرو گل محمد از اعضای رهبری اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق (YNK)  نشانه رفته است.
کمال شیخ صادق از اعضای سابق حزب اتحادیه میهنی بوده و پس از جدایی از این حزب به پ ک ک ملحق شده بود. با توجه به اظهارات شمال بشیری، کمال شیخ صادق و دکتر خسرو گل محمد اختلافات دیرینه و جدی داشته‌اند و حتی دکتر خسرو چندین بار کمال شیخ ساده را تهدید به مرگ کرده بود.
با وجود چنین شواهدی این قتل می تواند در راستای اختلافات شخصی و یا درون گروهی باشد، ولی سکوت اتحادیه میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات کوردستان (پارتی) و از طرفی واکنش‌های شک برانگیز پژاک همچنان بر گمانه زنی‌ها تدوام می‌بخشد.

اظهارات این مسؤل پژاک سبب ایجاد سؤالاتی در اذهان عموم و به ویژه خوانندگان می‌شود؛ چراکه از همان لحظه‌ی نخست اتفاق، مسؤلین پژاک در کوهستان‌ها انگشت اتهام را به سمت دیگری نشانه رفتند و حالا هم سوی دیگری را نشانه رفته‌اند. از این رفتار و موضع متناقض پژاک می‌توان به چند نتیجه‌ی کلی رسید:

  • این گروه دارای موضع و سیاستی شفاف و متحد نیست و هرکدام از سران آن به نوعی فکر می‌کنند و حرف می‌زنند که معمولا سران کوه‌نشین بسیار متفاوت‌تر از فرنگ‌نشین‌ها فکر می‌کنند. این موضوع در مورد پ‌ک‌ک هم صدق می‌کند. (سخنان اخیر زبیر آیدار درخصوص تداوم مذاکرات و اعلان آتش‌بس توسط پ‌ک‌ک که بلافاصله با واکنش تند سران قندیل‌نشین این گروه مواجه شد و در نهایت رد شد.)
  • به احتمال زیاد سران خارج‌نشین این گروه از تحولات درون گروه خبر ندارند و بنابراین قادر نیستند با سران قندیل‌نشین هماهنگ باشند.

این احتمال هم وجود دارد که چون تنها سران قندیل‌نشین پژاک از طراحی و اجرای این سناریو خبر داشته‌اند و خواسته‌اند مخفی بماند. این را می‌توان از رفتارهای عجولانه‌ی پژاک بود که خود بخشی از فاش شدن سناریوی این گروه را به دنبال داشت، چون تناقضات گفتاری و رفتاری سران این گروه باردیگر اذهان عموم و خوانندگان را به این سمت سوق می‌دهد که این ترورها یک تصفیه حساب درون گروهی بوده که نهایتا به حذف فیزیکی دو نفر انجامیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی