سایز متن   /

* بر اساس پیام بیسیمی جمیل بایک از از سران پ‌ک‌ک به اعضای مسلح این گروه در داخل خاک ترکیه، دستور داده شده پیش از خروج از مناطق مأموریت خود ساختمانها را آتش بزنند ویا منهدم کنند. با افراد محلی که خیانت کردند (از اعضای گروه حمایت نکردند) تماس نگیرید، پس از مجازات کسانی که اسیر کرده‌اید، منطقه را تخلیه کنید و در ضمن افراد مجروح را ساکت کنید که سر نخی به نیروهای امنیتی ترکیه ندهند.

دیلی صباح ترکی هم نوشت: روز گذشته نیروهای امنیتی ترکیه ۱۸ عضو مسلح پ‌ک‌ک را که گفته می شود دو تن از آنان از اعضای ارشد این گروه بوده اند، در یک عملیات گسترده در منطقۀ نصیبین استان ماردین کشتند. این افراد قصد داشتند از ترکیه گریخته و به شهر سوری قامیشلی بروند.
نیروهای امنیتی در این عملیات تعداد زیادی تفنگ، موشک انداز، مهمات و دوربین های دید در شب متعلق به این افراد را کشف و ضبط کردند.
* به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامۀ حریت، حکومت ترکیه بارها امکان بازگشت به میز مذاکره با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را رد کرده و اعلام کرده است نبرد نیروهای امنیتی این کشور علیه پ‌ک‌ک «نبرد برای بقا» است.
نومان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه روز گذشته ۳۰ فروردین گفت: «این ادعا به هیچ وجه حقیقت ندارد. نبرد واقعی علیه سازمان تروریستی در نهایت اعتقاد و باور به این کار به پیش برده می شود.»
کورتولموش در یک کنفرانس مطبوعاتی متعاقب نشست کابینه و در پاسخ به این پرسش ایراد گردید که گفته می شود این گروه در پیامی که برای حکومت ترکیه فرستاده تمایل خود را برای از سر گیری مذاکرات نشان داده است. گفت: «اگر ما بخواهیم مسائل خود را حل کنیم، محل حل آنها پارلمان است، یعنی فضای سیاسی و روند سیاسی. ترکیه در چارچوب سیاست وبا اعتنا و گوش سپردن به آرا و عقاید ۷۸ میلیون شهروند این کشور راه حل خود را خواهد یافت، اما هیچ کس به هیچ وجه نباید انتظار مذاکرۀ دوباره با یک سازمان تروریستی داشته باشد، آن هم در حالی که نبرد برای بقا با چنین شدتی در جریان است.»

* روزنامه حریت هم نوشت: یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که پیشتر حکم بازداشت بین المللی وی صادر شده بود، در سوئد دستگیر شد. این فرد بر اساس تصمیم یک دادگاه سوئدی ظرف ۱۵ روز به آلمان تحویل داده خواهد شد.
دفتر دادستانی فدرال آلمان به اتهام عضویت ارشد ذکی اراوغلو از سال ۲۰۱۴ اعلان قرمز برای وی صادر کرده بود. اراوغلو در سوئد درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود. وی که می خواست در فرودگاه آرلاندای استکهلم سوار هواپیما شده و به ترکیه برود هنگام بررسی پاسپورتش شناسایی و دستگیر شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی