سایز متن   /

به گزارش  کوردپاریز به نقل از دیلی صباح روزنامۀ ترکیه ، مسعود بارزانی روز یکشنبه در اربیل (مرکز اقلیم کوردستان عراق) با چند تن از نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) دیدار کرد و در این دیدار PKK و PYD را به شدت مورد انتقاد قرار داد. بارزانی گفت: حزب کارگران کردستان (PKK) به بن بست رسیده است زیرا غیر نظامیان را هدف قرار می دهد و همچنین گفت حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) از رژیم بعث نیز ظالم تر است. PKK پس از آن که شهرها را به میدان نبرد تبدیل کرد و شروع به هدف قرار دادن غیر نظامیان کرد، به بن بست رسید. PYD نیز بسیار ظالمانه تر از رژیم بعث رفتار کرده است.»
بارزانی دربارۀ ظلم PYD نیز گفت: این سازمان از رژیم بعث نیز ظالم تر است. بارزانی افزود برخی از رهبران قبایل که از ظلم PYD گریخته اند، به ما پناه آورده اند. ما همیشه به این واقف بوده ایم که ده سال انتظار صلح بهتر و ارزشمند تر از یک روز جنگیدن است.
بارزانی یک بار دیگر دیدگاه خود را مبنی بر ارتباط PKK و PYD مورد تأکید قرار داد و گفت PKK وPYD دقیقاً یکی هستند. وی گفت: هر گونه حمایتی از PYD حمایت از PKK است، زیرا این دو یکی هستند. PYD با توجه به عملکردش چندان نسبت به دموکراسی مورد ادعایش صادق به نظر نمی رسد.
رئیس اقلیم کردستان عراق دربارۀ سرنوشت کرد های سوریه نیز گفت: «هیچ یک از طرف ها حقوق کردها را به رسمیت نمی شناسند».

گفتنی است بارزانی از چند ماه قبل مهلت ریاستش به اتمام رسید ولی همچنان بر کرسی اقتدار نشسته و در اعتراض به این وضع هم پارلمان را تعطیل کرد و به جنبش تغییر که مخالف اصلی این وضعیت است، به شدت برخورد کرد و اخیرا هم گفته تا موضوع استقلال کوردستان را به نتیجه نرسانم، از کرسی ریاست استعفا نخواهم داد.

در کنار این بحران سیاسی که گریبانگیر اقلیم کوردستان شده و گفته می‌شود بانی اصلی آن مسعود بارزانی و حزب دموکرات کوردستان عراق است، بحران اقتصادی هم یکی دیگر از معضلات و مشکلاتی است که در کنار بحران سیاسی، دست به دست هم داده‌اند و معیشت مردمان این منطقه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی