- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

شکست استراتژی جنگ شهری

منابع رسانه‌ای ترکیه اعلام کردند که فرمانده نظامی پ‌ک‌ک که مستقیما از جانب جمیل بایک به عنوان فرمانده منطقه «گون گور» در «یوکسکووا» برگزیده و فرستاده شده بود بعد از روزها درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در این منطقه در پی محاصره شدید به همراه تیم خود تسلیم واحدهای امنیتی ترکیه شده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از  CNNturk، بر اساس اطلاعاتی که از شنود بیسیم گفتگوی رهبران پ‌ک‌ک در کوه قندیل به دست آمده است، جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک در پیامی که از بیسیم‌های داخلی این گروه شنود شده است از نیروهای نظامی این گروه موسوم به «HPG» خواسته تا شهرهای ترکیه را ترک کرده و به کوه بازگردند.

وی در پیامی که خطاب به واحدهای نظامی پ‌ک‌ک در داخل ترکیه منتشر کرده، گفته: در ظاهر به مقاومت‌های خود ادامه دهید. از بیسیم‌ها در موارد بسیار نادر استفاده کنید. در هنگام عقب‌نشینی تمام تونلهای حفر شده را با بمب پرکنید.

در این پیام که از سوی رئیس مشترک شورای رهبری پ‌ک‌ک منتشر شده، آمده است: تمام واحدهای وابسته به کادر کوه پ‌ک‌ک استانها و مراکز شهرهای جنوب شرق ترکیه را ترک کرده و به کوه‌ها بازگردند. تمام مبارزات و مقاومتها را به یگانهای مدافع شهروندی (YPS) واگذار کنید.

روزنامه «آکشام» نیز ادعا کرده است که فرمانده نظامی پ‌ک‌ک نیز که مستقیما از جانب جمیل بایک به عنوان فرمانده منطقه «گون گور» در یوکسکووا برگزیده و فرستاده شده بود بعد از روزها درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در این منطقه در پی محاصره شدید به همراه تیم خود تسلیم واحدهای امنیتی ترکیه شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از واحدهای نظامی در جنوب شرق ترکیه، موج جدیدی از عملیات نیروهای امنیتی ترکیه تحت عنوان عملیات «شهید رمضان گوله» در یوکسکووا استان حکاری آغاز شده است. طی این عملیات که شب گذشته در منطقه «کوروکوی» این شهر بعد از محاصره نظامیان پ‌ک‌ک توسط نیروهای امنیتی ترکیه و درگیری‌های شدید در این منطقه صورت گرفت، فرستاد ویژه جمیل بایک، به همراه ۶ نظامی دیگر که تحت امر این فرمانده بودند تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده‌اند. البته هنوز نام این مقام نظامی پ‌ک‌ک منتشر نشده است.