سایز متن   /

متین کولونگ، نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه از حزب عدالت و توسعه در اظهاراتی مهم ضمن انتقاد شدید از اظهارات اخیر در خصوص بازگشتن به روند مذاکرات صلح برای حل و فصل مسئله کردها گفت: آغاز دور دوم مذاکرات تحت عنوان روند مذاکرات صلح با پ.ک.ک و شاخه سیاسی آن HDP خطا نیست بلکه خیانت به ملت ترکیه است. نام آن را هر چه می خواهید بگذارید آغاز هر نوع روند مذاکره در این خصوص خیانت به خون شهدایی است که ترکیه در این راه داده است. این کار باعث خواهد شد ترکیه هر آنچه را که در منطقه به دست آورده است از دست بدهد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبر۷ ترکی، متین در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: آغاز یک روند مذاکرات دوم به معنی پیروزی پ.ک.ک بر جمهوری ترکیه است. این مسئله باعث خواهد شد پ.ک.ک قوی تر از هر زمان دیگری شود حتی ساختارهایی که اکنون در کنار دولت قرار گرفته اند در آن صورت به دلیل حفظ تعادل قدرت مجبور به نزدیک شدن به پ.ک.ک خواهند شد. در نتیجه، چنین اقدامی ضربه ای جبران ناپذیر به حاکمیت ترکیه در منطقه خواهد زد و باعث خواهد شد تا موازنه قدرت به سمت پ.ک.ک تغییر پیدا کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم در اظهاراتی با اشاره به مسئله مسلح کردن حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) گفت: ۳۵ سال است که با ترور مبارزه می کنیم. شمارافرادی که در این مبارزه از دست داده ایم معلوم است. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تروری است که از بطن پ.ک.ک متولد شده است YPG نیز همچنین. اکنون مقامات روسی اظهاراتی مبنی بر عدم مسلح کردن PYD از جانب روسیه عنوان می کنند. این در حالیست که PYD در مسکو نمایندگی تاسیس کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی