سایز متن   /

*- رسانه های ترکیه از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل پایگاه ژاندارمری در جنوب شرق ترکیه و کشته شدن ۴ سرباز و زخمی شدن ۳۹ نظامی و ۸ غیرنظامی خبر دادند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از آناتولی، این عملیات تروریستی در منطقه هانی در استان کرد نشین دیاربکر اتفاق افتاد. مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه از ۹ ماه پیش شاهد درگیری های خونین میان نظامیان و اعضای مسلح حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) بوده و هزاران نفر در این درگیری ها کشته شده اند.

گفتنی است حزب کارگران کوردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) با انتشار بیانیه‌یی در رسانه‌ی رسمی خود، مسؤلیت این انفجار را برعهده گرفته است.

*- به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری رویترز از دیاربکر، منابع امنیتی ترکیه اعلام کرد دست کم  ۶ مامور امنیتی و ۳۰ تن از اعضای پ ک ک در خشونت ها و حملات  ۲۴ ساعت گذشته در مناطق بحرانی جنوب شرق این کشور کشته شدند .منابع امنیتی سه شنبه شب تاکید کردند ۵۷ نفر از جمله هشت غیر نظامی هم در این درگیری ها  و حملات زخمی شدند .

*- به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، در عملیات گسترده نیروهای امنیتی ۱۳ عضو مسلح حزب کارگران کوردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک را که در صدد فرار از شهرستان یوکسک اوا به مناطق روستایی بودند، از پای درآوردند. به همراه اجساد این افراد مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز وجود داشته است.

همچنین در عملیات در داغلیجای حکاری و شرناک ۲ سرباز کشته و ۴ سرباز نیز مجروح شدند.

در عملیاتی هم که نیروهای امنیتی با هلی کوپترهای کبرا در تونجلی (درسیم) ترتیب دادند، یک عضو این گروه از قدرت عمل ساقط شد.

از سوی دیگر استانداری ماردین اعلام کرد: در عملیات نیروهای امنیتی در شهرستان نصیبن تاکنون ۲۱۴ عضو این گروه کشته شده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی