سایز متن   /

حسن روحانی که روز سه شنبه و پس از مراسم امضای شش یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری میان تهران – رم ، در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، اظهارداشت:  جمهوری اسلامی ایران برای روابط خود با ایتالیا اهمیت زیادی قائل است و مواضع رم در دوران سخت تحریم‌ها نیز، موضعی متعادل در مقایسه با برخی دیگر از کشورها بود. اگر چه ایتالیا در مذاکرات ۱+۵ حضور نداشت اما با انتخاب خانم موگرینی، سهم و نقش خود را در موفقیت این مذاکرات ایفا کرد. دو کشور در زمینه صنعت، حمل و نقل، گردشگری، علم و فناوری و در سایر زمینه‌های اقتصادی تفاهمات و اسناد خوبی در گذشته به امضا رسانده اند و امروز باید برای اجرایی شدن آنها، گامهای موثری برداشته شود. اجرای این ۳۶ سند می‌تواند مسیر جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه های سرمایه گذاری و ورود فناوری های جدید از ایتالیا به ایران فراهم کند.
کوردپاریز/ رئیس جمهور با اشاره به توسعه روابط تهران – رم در زمینه‌های علمی، دانشگاهی، فناوری ، فرهنگی و هنری، اظهارداشت: مصمم هستیم  همکارهای مشترک خود را بویژه در زمینه گردشگری و تقویت روابط دو ملت،  توسعه و تعمیق بخشیم.
متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز در این نشست مشترک مطبوعاتی گفت: دوره جدید روابط ایران و ایتالیا فرازی تاریخی از روابط دو کشور است. سابقه مثبت روابط دو کشور مبنای بسیار موثری برای ارتقای هر چه بیشتر سطح تعاملات و همکاری های دو طرف در عرصه های مختلف است.

رنتسی با تاکید بر اینکه ارتباطات اقتصادی و بازرگانی با ایران باید در اسرع وقت شکل گیرد، تصریح کرد: بنا نهادن پایه های استوار در روابط اقتصادی نیازمند نقش آفرینی بانکها و موسسات مالی و بیمه است و امروز نمایندگان بانکها و موسسات مالی و بیمه بزرگ ایتالیا در سفر به تهران همراه ما هستند تا این مقدمات را فراهم کنند. علاوه بر نمایندگان موسسات بانکی و اعتباری، نمایندگان عالی بخشهای ترابری، راه آهن، بخشهای فرودگاهی، دریایی و علمی و فناوری ایتالیا نیز امروز به تهران سفر کرده اند تا مقدمات گسترش عملی همکاریهای دو کشور در زمینه های مذکور را فراهم کنند.

م: ایسنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی