سایز متن   /

میان ورود توریست به یک کشور و میزان ضریب امنیتی آن کشور رابطه مستقیم وجود دارد؛ بدین معنا که هر چقدر ضریب امنیتی یک کشور بیشتر باشد احتمال ورود توریست به آن کشور و بهره مندی آن‌ها از جاذبه‌های گردشگری کشور مزبور بیشتر است.

دولت ترکیه تصمیم گرفته است تا به سرعت از یک سری اموال و مستقلات در چهار استان کردنشین جنوب‌شرق این کشور سلب مالکیت کرده و از آنها برای ساخت ایستگاه‌های بازرسی استفاده کند.
به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه حریت، این تصمیم که از سوی وزارت کشور ترکیه اتخاذ شد، دیروز (دوشنبه) با تصویب در هیئت دولت به صورت رسمی اعلام شد. دولت تصمیم دارد تا به سرعت اموال و املاک موجود در چندین منطقه از استان‌های جنوب‌شرقی ترکیه از جمله باغلار و کایاپینار در استان دیاربکر، چوکورجا و یوکسکووا در استان حکاری، قزل‌تپه در استان ماردین و جیزره و ایدیل در استان شرناک را مصادره کند. این اقدام با هدف ایجاد پاسگاه‌های امنیتی پلیس صورت می‌گیرد.
همچنین انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، بامداد سه‌شنبه در جنوب شرق ترکیه به زخمی شدن چند نفر منجر شده است.
حمله اعضای مسلح حزب کارگران کوردستان ترکیه موسوم به پ‌ک‌ک با خودروی بمب‌گذاری‌شده به یک ایستگاه ژاندارمری در شهر «هانی»، واقع در استان کردنشین «دیاربکر» ترکیه به زخمی شدن چند نفر منجر شده است.
شمار نفرات زخمی‌شده در این حادثه را ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند.

ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی شاهد چهار حمله انتحاری بوده که آخرین آن‌ها ماه گذشته در یکی از مهم‌ترین مراکز خرید استانبول رخ داد و منجر به کشته شدن سه تن شد. مسئولیت دو انفجار را داعش و دو حمله دیگر را حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) بر عهده گرفتند.

یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ بود که انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در آنکارا پایتخت ترکیه منجر به کشته شدن حدود ۴۰ نفر شد؛ همچنین یک هفته بعد یعنی در روز شنبه ۲۹ اسفند، انفجاری انتحاری، میدان معروف استقلال واقع در مرکز استانبول ترکیه را لرزاند و در اثر آن بیش از ۳۰ نفر کشته و زخمی شدند.

بنا بر آمار رسمی منتشره تعداد گردشگران خارجی ترکیه در ماه فوریه ۲۰۱۶ در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته میلادی با نزول ۱۰ درصدی به یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر رسید که این کاهش در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

همچنین در دو ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ میلادی در مجموع دو میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند که این رقم نیز نشان از کاهش ۸٫۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۵ میلادی دارد.

انفجارهای تروریستی فزآینده در ماه‌های اخیر در ترکیه و کاهش شدید ضریب امنیتی این کشور، نه تنها از لحاظ سیاسی در اقتدار و ثبات دولت مستقر در آنکارا خلل ایجاد کرده، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز تبعات منفی سنگینی برای ترک‌ها داشته است.

کاهش ضریب امنیتی در ترکیه حتی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورهای دوست و هم‌راستا با این کشور را وادار کرده با صدور اطلاعیه‌های مکرر، شهروندان و اتباع خود را از سفر به شهرهایی همچون آنکارا،استانبول و حتی آنتالیا برحذر دارند.

انفجارهای تروریستی فزآینده در ماه‌های اخیر در ترکیه و کاهش شدید ضریب امنیتی این کشور، نه تنها از لحاظ سیاسی در اقتدار و ثبات دولت مستقر در آنکارا خلل ایجاد کرده، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز تبعات منفی سنگینی برای ترک‌ها داشته است؛ به نحوی که قطب اصلی توسعه و رونق اقتصادی ترکیه یعنی صنعت توریسم بواسطه انفجارهای تروریستی اخیر در سراشیبی افول و انحطاط قرار گرفته است.

گسترش ناامنی در کشور ترکیه بویژه شهرهایی همچون استانبول و آنکارا موجب شده است تا دولت این کشور برای تامین امنیت از دست رفته متوسل به نیروهای نظامی شود که همین عامل هم در عدم رغبت توریست ها برای مسافرت به این کشور تاثیرگذار است؛ درواقع برای توریست‌هایی که با هدف حض بصری از جاذبه های طبیعی به یک کشور می‌روند قطعا مشاهده یگان‌هایی از واحدهای نظامی در معابر شهرهای آن کشور صورت خوشی ندارد و فضای جنگی را برای آن‌ها تداعی می‌کند.

گفتنی است دولتمردان ترکیه در یک سال اخیر با اتخاذ سیاست‌های توسعه طلبانه و تمامیت خواهانه  در عرصه منطقه ای، علاوه بر اینکه موجبات قدرت گیری گروه های تروریستی در سوریه و مشقت بیشتر مردم این کشور را فراهم آورده اند، در داخل نیز گرفتار اقدامات تروریستی شده اند و تقریبا هر ماه سلسله اقداماتی تروریستی با چندین کشته و زخمی در این کشور به وقوع می پیوندد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی