سایز متن   /

ایلکر باشبوغ رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش ترکیه در سخنرانی خود در دانشگاه عزت بایسل شهر ازمیت تاکید کرد مبارزه با تروریسم به یک همکاری فراگیر منطقه‌ای و بین المللی نیاز دارد که البته شرط اساسی آن، عادی‌سازی روابط با دولت سوریه است.
کوردپاریز/ وی با انتقاد مجدد از سیاست‌های رجب طیب اردوغان در قبال سوریه تصریح کرد اوضاع امنیتی و نظامی ترکیه به سبب شکست دولت حزب عدالت و توسعه در ساماندهی وضع امنیتی موجود، ‌فاجعه‌بار است. اگر وضعیت ترکیه به همین شکل موجود ادامه یابد، در آینده غافلگیرکننده‌های خطرناکی برای حکومت ترکیه رخ خواهد داد. مبارزه با تروریسم هرگز ممکن نیست مگر از طریق همکاری و هماهنگی فراگیر منطقه‌ای و بین المللی که شرط اساسی آن عادی‌سازی فوری روابط با دولت سوریه است. هدف اصلی دولت و حکومت ترکیه باید آشتی با دولت سوریه وازسرگیری فوری روابط با آن و نیز توسعه روابط با ایران و روسیه است به طوری که این مسائل به پایان یافتن بحران سوریه و برقراری امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌کند.
از سوی دیگر«محرم أینجا» از نمایندگان حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان این کشور تاکید کرد رجب طیب اردوغان مسئول مستقیم کشتار و ویرانی و تمام مصایب در سوریه است .اردوغان علت بروز تروریسم در سوریه و منطقه است، چرا که او رویای سلطان و خلیفه شدن و نماز خواندن در مسجد اموی دمشق را در سر می‌پروراند، ولی امروز باید برای ارواح سربازان و نیروهای امنیتی ترکیه که هر روزه در جنوب شرقی کشور کشته می‌شوند، ‌دعا کند. اردوغان از تمام گروه‌های تروریستی در سوریه و منطقه از جمله داعش و جبهه النصره حمایت می‌کند و ترکیه را به پناهگاه امنی برای این گروه‌ها تبدیل کرده است. علت دیگر این تروریسمی که ترکیه را هدف قرار داده، سیاست‌های استبدادی و ظالمانه اردوغان علیه تمام طیف‌های ملت ترکیه است، وی برای ایجاد نظام دیکتاتوری فاشیستی شبیه نظام هیتلر در آلمان تلاش می‌کند.

م: سایت شخصی باشبوغ

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی