سایز متن   /

محمدجواد ظریف در پایان اجلاس سه‎جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این اجلاس همکاری‌هایی که قرار است این سه کشور با هم داشته باشند، بحث و بررسی شد، اظهار کرد: همچنین به اجرای موضوعات مشترکی که هر سه کشور به آن پایبندی دارند، تأکید شد.

کوردپاریز/ وی با اشاره به اینکه سندی در روزهای گذشته بین وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه بر روی آن بحث شد که امروز به توافق رسید، افزود: این سند، سند قطعنامه مشترک کاری سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در حوزه مسائل خارجی برای دو سال آینده است. در این سند نحوه ارتباط‌گیری و برگزاری جلسات مشترک به‌خوبی مشخص شد و اقداماتی که باید برای تقویت ارتباطات سه کشور رخ دهد در برنامه کاری قرار گرفت. در این اجلاس سه‌جانبه در حوزه‌های ترانزیت، انرژی، توریسم، موضوعات فرهنگی و همین‌طور در زمینه همکاری‌های بین سه کشور همسایه برای تأمین صلح و امنیت در منطقه توافق شد.

وی به تضمین اتحاد کشورهای اسلامی به‌ویژه در اجلاس پیش‌روی سازمان همکاری‌های اسلامی که در استانبول برگزار می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: بر حل و فصل مسالمت‌آمیز و منطبق با حقوق بین‌الملل، در مسئله قره‌باغ و مناطق دیگر که امنیت منطقه را با نگرانی مواجه کرده، تأکید شد. برای اینکه اطمینان از اجرای تصمیمات سه‌ طرف، مقرر شد کمیته راهوری دائمی متشکل از معاونین سیاسی وزاری خارجه‌ سه کشور تشکیل شود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در این اجلاس، رفاه منطقه ای و گامهایی که برای افزایش ثبات و امنیت برداشته خواهد شد، مورد بررسی قرار گرفت.

اجلاس سه جانبه ترکیه – ایران – آذربایجان، در شهر رامسر ایران انجام گردید.

چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، با المار ممدیاراول همتای آذربایجانی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

در این اجلاس، فعالیتهای مرتبط با “طرح عمل سه گانه  ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶” مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است اجلاس بعدی در آذربایجان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی