سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در آخرین اظهارات خود ردباره تروریسم گفته: دیگر راه سومی برای پ‌ک‌ک (حزب کارگران کوردستان ترکیه) باقی نمانده است. یا خود را تسلیم کرده و محاکمه می شوند و یا تک تک آنها را در لانه هایشان از بین خواهیم برد.
کوردپاریز/ گفتنی است مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه از تابستان سال گذشته به طور فزاینده و کم سابقه ای شاهد درگیری های خونین بین نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه و اعضای مسلح پ‌‌ک‌ک می‌باشد. در درگیری های مناطق کردنشین تاکنون حدود ۴۰۰ تن از نیروهای دولتی و بیش از ۵۰۰۰ تن از اعضای پ‌ک‌ک کشته شده‌اند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: هر کس به تمامیت ارضی و یکپارچگی ترکیه چشم بدوزد بداند که به یقین با قوه قهریه ترکیه مواجه خواهد بود. روی سخن من با کسانی است که تحت لوای اسامی و عنوان های مختلفی به این کشور خیانت می کنند.
اردوغان با اشاره به افزایش تلفات نیروهای دولتی در نبرد با پ‌ک‌ک گفت: آنها حداقل ۱۰، ۲۰ و ۳۰ برابر ما کشته می شوند. ما برای از دور خارج کردن حامیان پ‌ک‌ک باید با عزم راسخ تدابیری ازجمله اخراج از تابعیت ترکیه را اتخاذ کنیم. چنین کسانی نمی توانند شهروند ترکیه باشند.
در این میان متین کلونک نماینده مردم استانبول از حزب حاکم عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه لایحه ای را برای تقدیم به مجلس آماده کرده که در آن خواسته شده تروریست ها از تابعیت ترکیه اخراج شده و اموال آنها مصادره شود.
در پیش نویس این لایحه همچنین آمده است، با تشکیل صندوقی، درآمد حاصله از مصادره اموال تروریست ها، به آن واریز شود تا در مبارزه با تروریسم ترکیه هزینه شود. این موضوع به عنوان لغو مصونیت سیاسی نمایندگان حزب دمکراتیک خلق ها در پارلمان تلقی می شود که دارای ۶۰ کرسی در مجلس هستند و گفته می شود مجلس ترکیه در حال بررسی چگونگی لغو مصونیت پارلمانی و سیاسی این تعداد از نمایندگان است .

م: خبرگزاری اخلاص

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی