- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آیا طراحی حملات آنکارا در قندیل انجام پذیرفته است؟!

کوردپاریز/ صالح مسلم در دیدار فهمان حسین که با نام مستعار باهوز اردال شناخته می شود و فرمانده گروه تاک یا شاهین های آزاد کوردستان می باشد طراحی عملیات تروریستی در آنکارا را در قندیل انجام داده اند.

این مطلب را نویسنده و روزنامه نگار کورد، به نام حقی ازنور عنوان داشته و گفته است؛ برخی قدرت های جهانی و منطقه ای در هدایت این عملیات تروریستی نقش داشته‌اند. وی ادامه می‌دهد، پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د یکی هستند.

بسیاری از کادرهای پ‌ی‌د ابتدا در مقرات کوهستانی پ‌ک‌ک آموزش می بینند و سپس به مناطق کوردنشین سوریه اعزام می شوند و شواهد بسیاری مبنی بر ارتباط تشکیلاتی پ.ک.ک با پ.ی.د وجود دارد.

اما باهوز اردال کیست ؟

فهمان حسین با نام سازمانی باهوز اردل از فرماندهان پ‌ک‌ک است.او که از کردهای سوریه است از ژوئن ۲۰۰۴ تا ژوئیه ۲۰۰۹، فرماندهی شاخه نظامی پ‌ک‌ک را به عهده داشت؛ تا اینکه نورالدین صوفی به جای او منصوب شد.از سال ۲۰۰۴ او عضو کمیته اجرایی سه‌نفره پ‌ک‌ک شده است.این کمیته شامل خودش، مراد کارایلان و جمیل بایک، جانشین است.

برخی تحلیگران ترک ادعا می‌کنند که باهوز اردل ، گروه شاهین های آزادی کردستان را رهبری می‌کند. ( ویکی پدیا)

حقی ازنور، در این رابطه اینگونه ادامه داده است؛

تاک یا همان شاهین های آزاد کوردستان در صدد است تا پ.ک.ک را از پذیرش مسئولیت این اقدامات دور نماید. وی میگوید؛ دستور اقدام تروریستی آنکارا از قندیل صادر شده است و اعضای مسلح پ.ک.ک آن را هدایت و اجرا کرده اند و سپس تاک مسئولیت آن را به عهده گرفته است. پ.ک.ک نیز پس از این فرآیند اعلام میکند که تاک هیچ ارتباطی با پ.ک.ک ندارد. اینگونه پ.ک.ک تبعات این اقدام تروریستی را از خود دور کرده ولی نتایج آن را در راستای منافع خود بهره برداری می کند.

در صورتی که این اطلاعات با واقعیت منطبق باشد و یا حتی بخشی از آن صحت داشته باشد، نشانه خوبی برای پ.ک.ک نمی باشد و در بلند مدت قدرتهای بین المللی و منطقه ای که در این امور از پ.ک.ک بهره برداری می کنند عملا پس از آنکه منافع آن ها تامین شد و یا تغییر جهت داد با پ.ک.ک همان برخوردی را خواهند کرد که تاکنون با گروه های مسلح و شبه نظامی شده است .

منبع نقل قول : www.trtnuce.com