سایز متن   /

جنگنده‌های ترکیه در حمله هوایی به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق، ۴۵ تن از افراد این گروه مسلح را کشتند.

کوردپاریز/  بر اساس اخبار منتشره در پایگاه ستاد نیروهای مسلح ترکیه، تعداد ۹ فروند از جت های ۱۶F ترکیه، با حمله به مواضع این گروه در کوهستان‌های قندیل و گارا، تعدادی از پناهگاه‌ها، غارها و انبار مهمات این گروه را منهدم کردند. گفته می شود این حملات در پی حمله تروریستی به آنکارا صورت گرفته که در آن ۳۷ نفر کشته و ۱۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه طی سخنانی گفت: حمله تروریستی به آنکارا، گامی بود در مخالفت با حملات نیروهای ضد تروریستی ترکیه علیه «پ ک ک» و داعش.

در ادامه‌ی این تنش‌ها که چند ماهی است میان پ‌ک‌ک و آنکارا به اوج خود رسیده، جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک هم گفته: جز با سقوط اردوغان و حکومت AKP ترکیه به یک کشور دموکراتیک تبدیل نخواهد شد؛ این هدف اصلی PKK است.

دیلی صباح ترکی در این باره نوشت: جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک چهار روز پیش از انفجار روز یکشنبۀ آنکارا در مصاحبه با روزنامۀ انگلیسی تایمز گفته بود هدف اصلی آنها اینک سرنگونی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) است. بایک ضمن طرح این ادعا که ترکیه هیچ گاه کشور دموکراتیکی نخواهد شد مگر آنکه اردوغان و حکومت AKP سرنگون شوند، گفت PKK مانع اصلی تبدیل رؤیاهای اردوغان به واقعیت است.
در همین رابطه، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد، عامل انفجار یکشنبه آنکارا توسط ی‌پ‌گ در سوریه آموزش دیده بود.
به گزارش النشره، آفکان آلا وزیر کشور ترکیه اعلام کرد عامل انفجار اخیر آنکارا یک زن از اعضای پ‌ک‌ک بوده است.  عامل انتحاری زنی ۲۰ ساله به نام «سحر چالغا دمیر» بود که توسط ی‌پ‌گ در سوریه آموزش دیده بود. وی در سال ۲۰۱۳ به پ‌ک‌ک پیوسته بود.
با انتشار جزئیات انفجار یکشنبه آنکارا که دست‌کم ۳۴ کشته و بیش از ۱۲۰ زخمی برجای گذاشت، مشخص شد که ترکیه در یک ماه ۲ بار هدف انفجارهای تروریستی قرار گرفت که عاملان این حادثه‌ها از اعضای ی‌پ‌گ (شاخه نظامی – سوری پ‌ک‌ک) بود.

پیش‌تر، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه از دستگیری دست‌کم ۱۱ تن به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی اخیر در پایتخت این کشور خبر داده بود. وی گفته بود، دلایلی قابل استناد وجود دارد که نشان می‌دهد حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) عامل اصلی حمله اخیر بوده است.

در تداوم بحث‌های مربوط به تروریسم و انفجار، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ترکیه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی اخیرا در آنکارا با ترکیه برای ادامه همکاری دو جانبه برای مبارزه با تمامی مظاهر تروریسم توافق کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در تماس تلفنی با داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه به دلیل انفجار تروریستی در آنکارا تسلیت گفت و همبستگی خود را با دولت و ملت ترکیه ابراز کرد. در بیانیه ریاست اقلیم کردستان آمده است که دو طرف بر ادامه همکاری دو جانبه برای مبارزه با تمامی مظاهر تروریسم تاکید کردند. پیشتر وزارت خارجه عراق نیز این عملیات تروریستی را که غیرنظامیان بیگناه را در آنکارا، پایتخت ترکیه هدف قرار داد محکوم کرد و به مردم و دولت ترکیه به خاطر قربانیان این حمله تسلیت گفت. احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد که عراق در کنار ترکیه در مقابله با حملات وحشیانه ای که گروه‌های تروریستی هراز گاهی در ترکیه به راه می‌اندازند، می‌ایستد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی