سایز متن   /

در انفجار مهیبی که عصر روز یکشنبه (۲۳ اسفند) در نزدیکی مراکز دولتی ترکیه در آنکارا رخ داد تاکنون دست کم ۳۴ نفر کشته و ۱۲۵ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های ترکیه، این انفجار حوالی ساعت ۱۸٫۵۰ به وقت محلی در نزدیکی پارک گوون و در مکانی که بیشتر ادارات دولتی و مراکز خرید و پر رفت و آمد آنکارا قرار دارند صورت گرفت و گفته می‌شود تاکنون ۶ خودرو در آتش سوخته‌اند.

یک مقام بلندپایه امنیتی ترکیه گفت انفجار آنکارا، یک حمله انتحاری با خودرو بمب گذاری شده بوده است. یافته‌های اولیه حاکی از آن است که پ.ک.ک یا یک گروه وابسته به آن، مسئول انفجار خودروی بمب گذاری شده در آنکارا پایتخت ترکیه است.

گزارش های بیشتر حاکی از آن است که این انفجار در مرکزی ترین نقطه آنکارا و در منطقه ای مابین اماکن دولتی؛ ایستگاه مرکزی متروی آنکارا و در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس و محل توقف نیروهای پلیس ضد شورش در حالی صورت گرفت که گفته می شود یک خودروی سیاه رنگ به اتوبوس بین شهری نزدیک و سپس با شدت هم چه تمام به آن برخورد کرده و منفجر شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به انفجار روز یکشنبه در آنکارا گفت ترکیه به خاطر بی‌ثباتی در منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته است. این حمله موجب تضعیف عزم دولت ترکیه در مبارزه با تروریسم نخواهد شد. اردوغان افزود دولت از حق دفاع از خود و دفاع از شهروندان ترکیه کوتاه نخواهد آمد.

احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در پیام تسلیت خود به قربانیان حمله تروریستی علیه غیرنظامیان در آنکارا که ۳۴ کشته و ۱۲۵ زخمی برجای گذاشت نوشته: بر اساس اطلاعات اولیه، یافته‌ها از محل وقوع حمله و تجزیه و تحلیل آنها، شواهدی در مورد عاملان این حمله خائنانه به دست آمده است. پس از اتمام تحقیقات دقیق و حصول به نتیجه قطعی، به اطلاع عموم خواهیم رساند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی