سایز متن   /

صلاح الدین دمیرتاش در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست نسبت به تشدید درگیریها در ترکیه هشدار داد و گفت ممکن است تا تابستان آینده تنشها تشدید یابد و بسیاری از کردها و ترکها جان خود را از دست دهند. حتی ممکن است جنگ داخلی در ترکیه بوجود بیاید.

کوردپاریز/ دمیرتاش در ادامه گفته: از پ‌ک‌ک خواسته‌ایم سلاحها را زمین بگذارد. از آمریکا و دیگر قدرت های خارجی خواسته‌ایم برای موفقیت مذاکرات صلح میانجی شوند. ترکیه از دسامبر گذشته حمله علیه اعضای مسلح پ‌ک‌ک را تشدید کرده است.

خبرگزاری دوغان هم نوشت: احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی گفته: من سور را خیلی بهتر از دمیرتاش می شناسم. هر نقطه از آن شهر را به خوبی می شناسم. با احساسات عمیق قلبی به سور وابسته هستم. دیاربکری ها این مسئله را به خوبی می دانند.

CNNturk هم درخصوص دستگیری شهردار سلوپی نوشته: امینه اسمر، شهردار شهر سلوپی و عضو حزب مناطق دموکراتیک (DBP) به همراه جمال یغیت، راننده وی در مقابل ساختمان شهرداری توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده اند. مرکز پلیس سیلوپی با ادعای همکاری شهرداری سلوپی با پ.ک.ک و زمینه سازی برای انجام عملیات‌های نظامی توسط اعضای پ‌ک‌ک اقدام به دستگیری شهردار کرده و با انتقال امینه اسمر به کلانتری و تکمیل پرونده وی با حکم دادگاه روانه زندان شده است. نامبرده در تاریخ ۲۳ فوریه نیز وی به جرم همکاری با پ‌ک‌ک دستگیر شده و دادگاه مربوطه وی را تبرئه کرده بود که این تصمیم دادگاه با اعتراض دادستان جمهوری ترکیه روبه رو شده و اینبار با دستگیری و محاکمه شهردار سلوپی حکم زندان به وی ابلاغ شده است.

روزنامه زمان هم در خبری آورده: امین هالوک آیهان، معاون حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی گفته: ترکیه در حال حاضر به سمت درگیری و بحران و بی قانونی سوق داده می شود. تنها مسئول خندق های حفر شده در مناطق جنوب شرق ترکیه پ‌ک‌ک نیست و به همان اندازه نیز حزب عدالت و توسعه مسئول است. مشکلات داخلی و خارجی دولت ترکیه افزایش پیدا کرده است. شهرهای ترکیه پر از خندق، سلاح، بمب  و تروریست شده است. حکومت ترکیه هیچ اقدامی برای مقابله با این وضعیت صورت نداده است. مسبب اصلی وضعیتی که در کشور شاهد آن هستیم حزب عدالت و توسعه است.

تاوان خطاهای حزب عدالت و توسعه را ملت ترکیه پرداخت می کنند. حزب عدالت و توسعه مسبب تحولاتی که از جولای ۲۰۱۵ به بعد در کشور رخ داده است را حزب دموکراتیک خلق ها و پ‌ک‌ک معرفی می کند. از مسئولیت های خود به هیچ عنوان بحث نمی‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی