سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از رویترز، ارتش ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد در جنگ با اعضای مسلح حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) ۱۴ عضو این گروه را در مناطق جنوبی این کشور کشته است. ۴ عضو این گروه روز یکشنبه در منطقه سور از توابع استان دیاربکر ترکیه کشته شدند. ۱۰ عضو دیگر این گروه روز یکشنبه در منطقه ایدل از استان شرناخ در همسایگی سوریه کشته شدند.
داوود اوغلو نخست وزیر این کشور هم ادعای دست‌داشتن گروه تاک وابسته به پ‌پ‌ک برای انفجار مرگبار خودروی بمب‌گذاری‌شده در ترکیه را رد کرد.

پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در آنکارا و کشته شدن ۲۸ نفر، ترکیه در حال آماده‌سازی برای اعلام اقدامات امنیت ملی جدید است.

یک گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک به نام شاهین‌های آزاد کردستان (تاک) مسئولیت انفجار اخیر را به عهده گرفت و یک روز پس‌ازاین ادعا، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در سخنرانی‌ای از افزایش اقدامات امنیتی ملی کشورش صحبت کرد.

وی اعلام داشت که در طرح جدید آنکارا برای افزایش توان امنیت ملی ترکیه، نیروهای امنیتی بیشتری بکار گرفته می‌شوند و حضور آن‌ها بیشتر به چشم خواهد آمد، اما بااین‌حال، شهروندان هم باید نقش خود را ایفا کنند. گروه‌های تروریستی به دنبال ضربه‌زدن و ایجاد هرج‌ومرج میان مردم هستند، بنابراین همه ما باید به نیروهای امنیتی کمک کنیم؛ تلاش نیروهای نظامی برای حفظ امنیت مردم، بدون حمایت مردمی بی‌ثمر خواهد بود.

داوود اوغلو همچنین ادعای مسئولیت گروه موسوم به شاهین‌های آزاد کردستان (TAK) برای انفجار ترکیه را رد کرد.

شاهین‌های آزاد کردستان به‌عنوان یکی از شاخه‌های حزب کارگر کردستان اعلام داشته است که این حمله برای انتقام از عملیات ارتش ترکیه در جنوب شرق این کشور است، اما دولت ترکیه اصرار دارد که حزب اتحاد دمکراتیک کُردهای سوریه (PYD) و یگان مدافع خلق (YPG) در عملیاتی مشترک با پ‌ک‌ک، پشت این حمله بوده‌اند. این عملیات به حتم توسط نیروهای PKK-YPG انجام شده است.

در ادامه‌ی ناآرامی‌های در این مناطق، منابع امنیتی ترکیه از کشته شدن چهار سرباز ارتش در حمله اعضای پ.ک.ک به جنوب شرق این کشور خبر دادند. یک سرباز ارتش ترکیه در حین عملیات امنیتی علیه پ.ک.ک در استان شیرناخ کشته شد. دو سرباز دیگر ترکیه نیز در منطقه سور استان دیار بکر کشته شدند. سرباز دیگری نیز بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در منطقه لیجا در دیاربکر زخمی شد که بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان نظامی جان خود را از دست داد. از طرفی، خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داد، یک دادگاه ۱۴ تن را در ارتباط با حمله انتحاری اخیر در آنکارا بازداشت کرد و براساس حکم صادره این متهمان تا زمان تشکیل دادگاه در بازداشت می‌مانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی