سایز متن   /

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های این کشور، حملات هوایی خود به مواضع اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در شمال عراق را از سر گرفتند. در مناطق زاپ، گاره، متینا، آواشین و قندیل، مقرهای این گروه مورد حمله جنگنده‌ها واقع شدند.

بمباران مناطق مرزی اقلیم کردستان از سوی ارتش ترکیه‌ که‌ از چند ماه‌ قبل آغازشده،‌ به‌شدت ادامه‌ دارد‌ و طی روزهای گذشته،‌ چندین بار جنگنده‌های این کشور، مناطق مسکونی در شمال اقلیم را هدف قرار داده‌اند.
کوردپاریز/ در این باره‌‌ کاروان کریم‌خان، بخشدار منطقه‌ سیدکان در استان دهوک اقلیم کردستان، به‌ سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گفت که‌ جنگنده‌های ارتش ترکیه‌ مناطق مرزی کاورتی، گلی مغاری و کوه‌های خواکورک را هدف قرار داده‌اند.
وی هدف از حملات ارتش ترکیه‌ را بمباران مواضع پ.ک.ک در منطقه‌ عنوان کرده‌ است. این حملات در حال حاضر نیز ادامه‌ دارد، اما از میزان خسارات آن گزارشی منتشر نشده‌است.
این حملات موجب وارد آمدن خسارات شدید به‌ زیرساخت‌های مناطق مرزی اقلیم کردستان و کشته‌ و زخمی شدن شمار بسیاری از ساکنین غیرنظامی این مناطق شده‌ است. ترکیه اعلام کرده پ.ک.ک اعضای مسلح خود را در روستاهای منطقه و اطراف آنها مستقر کرده و از غیرنظامیان منطقه به عنوان سپر دفاعی زنده استفاده می‌کند تا از این طریق از حملات جنگنده‌ها در امان باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی