سایز متن   /

حکومت اقلیم کردستان در اطلاعیه‌‌یی مخالفت پ.ک.ک با صدور گاز طبیعی اقلیم کردستان به‌ ترکیه‌ را دشمنی با منافع مردم اقلیم قلمداد کرد.

کوردپاریز/ حکومت اقلیم کردستان در این رابطه با انتشار اطلاعیه‌یی در واکنش به‌ مخالفت پ.ک.ک با صدور گاز اقلیم به‌ ترکیه‌، ضمن محکوم کردن مواضع این گروه در این باره‌؛ آن را به‌عنوان دشمنی با منافع مردم کردستان قلمداد کرده‌‌ است.
در این بیانیه‌ که در سایت رسمی حکومت اقلیم کردستان منتشر شده؛‌ آمده است: امیدواریم که‌ پ.ک.ک در مواضع خود نسبت به‌ روابط اربیل  – آنکارا بازنگری کرده‌ و اقدامی مخالف با منافع و خواست مردم اقلیم کردستان انجام ندهد. حکومت اقلیم کردستان تمامی تلاش خود را برای نجات مردم اقلیم از شرایط دشوار و بحران اقتصادی انجام داده‌ و هر اقدامی در جهت ممانعت از تلاش‌های دولت به‌مثابه‌ دشمنی مستقیم با مردم اقلیم کردستان به‌ شمار می‌آید.
پ.ک.ک با صادرات گاز طبیعی اقلیم کردستان به‌ ترکیه‌ مخالفت کرده‌ و این اقدام را غارت منابع طبیعی و ثروت‌های ملی اقلیم توسط ترکیه‌ دانسته‌ و خواستار لغو این طرح شده‌ است.
از سوی دیگر صلاح دلو (اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان) در مصاحبه با باسنیوز جنبش تغییر را به‌ تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در استان سلیمانیه‌ و گسترش نفوذ و قدرت پ.ک.ک در این استان که‌ به‌ منطقه‌ نفوذ حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان شناخته‌ می‌شود، متهم کرد.
دلو در ادامه گفته:‌ جنبش تغییر و پ.ک.ک برخی افراد را در شهر کلار علیه‌ حزب دمکرات، تحریک کرده‌ و آنان را به‌ حمله‌ به‌ ساختمان‌های این حزب در این منطقه‌ بە بهانه‌ عدم پرداخت حقوق کارمندان سوق دادەاند. عوامل خارجی در ‌ آنچه‌ در استان سلیمانیه‌ می‌گذرد دخیل هستند، مردم باید در مقابل این‌گونه‌ اقدامات هوشیار باشند.  پ.ک.ک در سلیمانیه‌ اهداف شومی داشته‌ و آنچه‌ اکنون در این استان انجام می‌شود غیرقانونی است و سکوت اتحادیه‌ میهنی در مقابل اقدامات پ.ک.ک نیز موقتی است، چراکه‌ پ.ک.ک درصورتی‌که‌ جایگاه خود را در این منطقه‌ تثبیت کند، اتحادیه‌ میهنی را محدود خواهد کرد.

روزهای گذشته،‌ برخی رسانه‌های نزدیک به‌ پارتی با انتشار اخباری اعلام کردند که‌ جنبش تغییر در تلاشی برای سلطه‌ بر سلیمانیه‌؛ خواستار همکاری و کمک پ.ک.ک، در تشکیل واحدهای مسلح و کنترل نظامی استان سلیمانیه‌ و حوالی آن شده‌ است. این اخبار، واکنش جنبش تغییر را به‌ دنبال داشته‌ و شورش حاجی، سخنگوی گوران در این باره گفت که‌ تمامی اخبار منتشرشده‌ در این مورد کذب و عاری از حقیقت است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی