سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، پس از دیدار با منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن که اخیرا به ترکیه رفته و با مقامات این کشور دیدار داشته، در نشست خبری در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا گفت: هدف روسیه از حملات مستمر در سوریه، استقرار پ.ی.د – حزب اتحاد دمکراتیک (شاخه سوری پ.ک.ک) درشمال این کشوراست.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان در این نشست خبری از عملکرد روسیه در سوریه انتقاد کرده و پوتین را از حامیان اصلی پ.ی.د و ی.پ.گ (شاخه نظامی – سوری پ.ک.ک در شمال سوریه) خوانده و به دوستان غربی خود در این رابطه پناه برده و گفته: مخاطب من اینجا باز دوستان غربی مان هستند. ی.پ.گ و پ.ی.د گروه های تروریستی هستند. تاریخ هرگز کسانى که راه را برای آنها هموار کردند؛ خواهد بخشید.

به عقیده‌ی کارشناسان اردوغان درصدد است با طرح این مسائل و زیر سوال بردن عملکرد روسیه در سوریه، بحث داغ کمک‌ها و حمایت‌های کشورش از گروههای تروریستی را پنهان کند و یا از بحث داغ روز خارج کند. چراکه روسیه تاکنون اسناد و مدارک زیادی دال بر کمک و حمایت ترکیه از تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره منتشر کرده و اخیرا هم مسیر انتقال نفت داعش از سوریه به ترکیه را در قالب یک قطعه ویدیو منتشر کرد که کاملا خشم ترکیه و اردوغان را برانگیخت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی