سایز متن   /

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنرانی روز دوشنبه از تلویزیون سوریه با اشاره به توافق در خصوص توقف درگیری ها در نشست بین المللی کمک به حل بحران سوریه در شهر مونیخ آلمان، گفت: هر گونه آتش بس به معنای جلوگیری از قدرت گرفتن تروریست‌ها در سوریه خواهد بود. آتش بس در درجه اول به معنای آن است که روند قدرت گرفتن تروریست‌ها متوقف شود. باید از نقل و انتقال تسلیحات، تجهیزات یا تروریست‌ها و حتی تقویت مواضع آنها جلوگیری شود

کوردپاریز/ این در حالیست که گزارش‌ها از اعزام چندین فروند جنگنده عربستان در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه خبر داده‌اند تا در عملیات نظامی در سوریه شرکت کنند و ترکیه هم خود را برای همچنین اقدامی آماده می‌کند.
از سوی دیگر بیانیه گروه کمک به حل بحران سوریه می‌گوید آتش بس در سوریه شامل مناطق تحت کنترل گروه‌هایی نظیر داعش و جبهه النصره که شورای امنیت سازمان ملل آنها را به عنوان گروه‌های تروریستی می‌شناسد، نمی‌شود.
اسد در ادامه‌ی سخنان خود گفته: توافق آشتی ملی تنها راه پایان دادن به پنج سال بحران داخلی در سوریه است. مبارزه با تروریسم اولین و مهمترین اولویت حال و آینده این کشور عربی است.
سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ (حدود ۵ سال پیش) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود ۴۷۰ هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از ۱.۹ میلیون نفر زخمی شده‌اند.​

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی