سایز متن   /

حسن روحانی به ترکیه سفر می‌کند

download

یک روزنامه ترکیه به نقل از «علیرضا بیکدلی» سفیر ایران در آنکارا گزارش داد قرار است حسن روحانی به ترکیه سفر کند.

به گزارش فارس، روزنامه ترکیه ای به نقل از سفیر تهران در آنکارا نقل و قول کرده که قرار است حسن روحانی رئیس جمهور ایران به ترکیه سفر کند.

 

همکاری ترکیه با عربستان برای مداخله نظامی در سوریه فلاکت بار خواهد بود

download (1)

دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه عصر شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد : همکاری ترکیه با عربستان برای اجرای طرح های بیگانگان در مداخله نظامی به سوریه برای این کشور فلاکت بار خواهد بود.

 

حیدر العبادی تمامی وزرای کابینه دولت عراق را برکنار می‎کند

download (2)

پایگاه خبری علت – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛روزنامه عربستان عکاظ به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع عراق مدعی شد که حیدر العبادی نخست وزیر عراق در صدد برکناری تمامی اعضای دولت این کشور و تشکیل کابینه ای جدید است. وی همچنین در خصوص قراردادنظامی بین روسیه و عراق گفت: …

 

درخواست پیشمرگ های پیشکسوت اقلیم کردستان برای استعفای نیچروان بارزانی و معاون وی

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مجمع پیشمرگ های پیشکسوت اقلیم کردستان با اشاره‌ به‌ شکست دولت اقلیم کردستان در اداره‌ اقلیم، خواستار استعفای نخست‌وزیر اقلیم و معاون وی و تشکیل دولتی کارآمد از سوی پارلمان کردستان شدند.

 

برخی اعضای داعش ریش‌های خود را تراشیده‌اند

 

یکی از ساکنان شهر رقه سوریه که به تازگی توانسته فرار کرده و خود را به ترکیه برساند، می‌گوید داعش با مشکلات مالی مواجه شده و در عین حال حملات هوایی اعضای این گروه را به پناه گرفتن بین‌ غیرنظامیان واداشته است.

 

ترکیه موشک زمین به زمین در اختیار تروریست‎های مستقر در سوریه گذاشت

۱۴۷۷۸۳۶_۹۳۹

پایگاه خبری علت – به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛روزنامه فرامنطقه ای الحیات به نقل از یکی از فرماندهان گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد نوشت که اتاق عملیات نظامی ترکیه شروع به تجهیز عناصر این گروهک به تسلیحات جدید کرده است. وی با اشاره به اینکه مقادیر زیادی موشک های زمین به زمین …

 

با رسیدن تاریخ انقضای ‘پ ک ک’ این گروه به زباله دان انداخته خواهد شد

۸۱۹۶۲۴۰۸-۷۰۵۱۹۴۳۵

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر ترکیه گفت: هیچ شکی نداشته باشید با اتمام تاریخ انقضای ‘پ ک ک’ این گروه به زباله دان انداخته خواهد شد.

 

حمله ترکیه به مواضع ارتش سوریه

download (3)

منابع رسانه‌ای خبر دادند که توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را در شمال این کشور گلوله باران کرد.

خبرگزاری فرانسه خبر داد که توپخانه ارتش ترکیه مواضع ارتش سوریه را در شمال این کشور در نزدیک لاذقیه گلوله باران کرد.

 

نخست وزیر ترکیه، کردهای سوری را تهدید به حمله نظامی کرد

 

احمد اوغلو گفت در صورت نیاز ارتش این کشور علیه حزب دموکراتیک کردهای سوریه اقدام نظامی خواهد کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «احمد داود اوغلو »نخست وزیر ترکیه گفت در صورت نیاز ارتش این کشور علیه حزب دموکراتیک کردهای سوریه اقدام نظامی خواهد کرد.

 

کشته شدن ۶۱۹ نفر از نیروهای پ.ک.ک طی ۵۹ روزه عملیات در جیزره

IMAGE635910363121701789

ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد: پس از ۵۹ روز، عملیات نیروهای دولتی‌ علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر جیزره (جزیره) به پایان رسید. در کل ۶۱۹ نفر از اعضای پ.ک.ک کشته شدند.

 

ارمغان AKP برای ترکیە؛ شکست در سوریە /سمیع ایدیز

 

سرویس ترکیه- بە طور خلاصە، مداخلەی یک طرفە در سوریە در این مرحلە بە معنای بە آتش سپردن سربازانمان، فرو بردن ترکیە در باتلاق و بە خطر انداختن امنیت ملیمان است.

 

بمباران اطراف فرودگاه منغ و مناطقی از اعزاز توسط جنگنده های روسیه

 

سرویس سوریه- جنگنده های ارتش روسیه بخش هایی از مناطق تحت کنترل نیروهای وابسته به ارتش آزاد سوریه در اطراف اعزاز و فرودگاه منغ را بمباران کردند.

 

انتخابات از منظر نخبگان کُرد دانشگاه های تهران و اصفهان

 

سرویس انتخابات- تعدادی از دانشجویان نخبه دانشگاه تهران در سطح تحصیلات تکمیلی در گفتگو با کردپرس به تشریح دیدگاه خود در خصوص انتخابات پرداخته اند.

 

درخواست فراکسیون اتحادیه‌ میهنی برای انحلال دولت اقلیم کردستان

 

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فراکسیون حزب اتحادیه‌ میهنی کردستان (یکیتی) در پارلمان کردستان، با اشاره‌ به‌ وضعیت کنونی اقلیم کر‌دستان و اخراج وزرای جنبش تغییر از دولت و تعلیق پارلمان، خواستار انحلال دولت اقلیم و تشکیل دولت نجات ملی، در صورت عدم بازگرداندن وزرای جنبش تغییر و رئیس پارلمان، به‌ مناصب خود شد.

 

بازتاب گسترده حمله ترکیه به ypg در رسانه های جهان

 

سرویس جهان- حمله ترکیه به مواضع کردهای سوریه در فرودگاه نظامی منغ در شمال سوریه و در نزدیکی مرزهای ترکیه تنها پس از گذشت لحظاتی از تهدید نخست وزیر این کشور به حمله نظامی به سوریه بازتاب وسیعی در رسانه های جهان داشت. برخی رسانه ها این حمله را ناشی از ناامیدی ترکیه از ادامه حمایت آمریکا از کردهای سوریه عنوان کرده اند.

 

هشدار وزیر خارجه آلمان به مسعود بارزانی درباره برگزاری رفراندوم استقلال

 

سرویس جهان- فرانک والتر اشتاین مایر در دیدار با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان نسبت به عواقب و پیامدهای برگزاری رفراندوم استقلال هشدار داد.

 

                                        …::: اخبار داخلی :::…

 

معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و اقتصادی گفت: براساس قانون صادرات برق باید با مجوز وزارت نیرو صورت بگیرد و وزارت نفت به طور مستقل نمی تواند اقدام به صادرات برق کند.

 

به گزارش ایسنا، علیرضا دائمی، با بیان این که وزارت نیرو برای صادرات برق دستورالعمل های معینی دارد، اظهار کرد: با توجه به این که وزارت نفت به تنهایی نمی تواند اقدام به صادرات برق کند و در قالب قرار دادهایی با بخش خصوصی این امر تحقق پیدا می کند، اما باید گفت که لازمه ی اول این کار اخذ مجوز وزارت نیرو است.

 

مذاکره با شرکتهای بزرگ نفتی برای همکاری

 

اکونیوز:مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از مذاکره با شرکت های بزرگ نفتی برای همکاری دو جانبه خبر داد.

 

پرداخت امتیاز مونتاژ به پژو از داخلی سازی ۲۵ درصد تا ۷۵ درصد انجام می شود

 

مدیرعامل ایران خودرو درباره جزئیات پرداخت امتیاز مونتاژ محصولات پژو گفت: طبق قرارداد با پژو این هزینه بابت ساخت داخلی ۲۵ تا ۷۵ درصد پرداخت خواهد شد.

 

عراقچی :امضای برجام یک اتفاق بی بدیل در عرصه بین الملل بود

 

مراسم تجلیل از تلاش های عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد هیات مذاکره کننده هسته ای ایران با حضور استاندار،شهردار و اعضای هیات نمایندگان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

«عباس عراقچی»معاون وزیر امور خارجه در این نشست صمیمی ،امضای برجام را یک اتفاق بی بدیل در عرصه بین الملل برشمرد و گفت:لغو قطعنامه شورای امنیت با ۶ بخش و همچنین برداشته شدن ۱۲ قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اتفاق کم نظیری است که جمهوری اسلامی با توکل بر خدا و استفاده از توانمندی های داخلی توانست به آن دست پیدا کند .

 

قیمت های متنوع بلیت هواپیما در نوروز/ تعیین نرخ حداقل و حداکثری

 

به گزارش خبرنگار مهر ، پاییز امسال بود که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما پس از چند سال کشمکش میان شرکت های هواپیمایی و دولت به تصویب رسید، در این سال ها شرکت های هواپیمایی تلاش زیادی داشتند تا این قانون را به اجرا برسانند اما در تمام این مدت دولت به دلایل مختلفی با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مخالفت می کرد. سرانجام با روی کارآمدن عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی، موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما پیگیری شد و امسال به اجرا رسید.

 

ساماندهی تقاضا و حمایت از تولید داخلی دارو

 

در صورت ضرورت تجویز داروی خارج از فهرست رسمی داروهای ایران، پزشک متقاضی باید درخواست خود را همراه با دلایل تجویز به انجمن علمی مربوطه ارائه نماید و در صورتی که مشمول حمایت های بیمه ای و دولتی باشد به صورت تک نسخه ای انجام خواهد شد و در این صورت تجویز خارج از فهرست رسمی داروهای ایران تخلف محسوب نمی شود.

 

سرپرست هیأت ورزش سه گانه کردستان منصوب شد

 

طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون، «پرویز استیفائی» به عنوان سرپرست هیأت ورزش سه گانه استان کردستان معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، بنا به پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و موافقت رئیس فدراسیون، پرویز استیفائی به عنوان سرپرست هیأت ورزش سه گانه استان کردستان معرفی و منصوب شد .

 

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در سنندج

 

نظام مهندسی, مقررات ملی ساختمان, صلاح الدین قریشی, راه و شهرسازی کردستان, کُردستان

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی کردستان گفت: آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسرکشور در صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه در سنندج برگزار خواهد شد.

 

رشد ۳۰ درصدی افراد تحت پوشش سوادآموزی در کردستان

 

کردانلاین- رمضان یوسفی در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کردستان، اظهار کرد: آموزش و سوادآموزی از ارکان اصلی توسعه بوده و نیاز اساسی توسعه سایر بخش‌ها نیز می باشد. وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران نرخ باسوادی در کشور ۴۷ درصد و در استان کردستان ۲۹ درصد بود اما بر اساس سرشماری سال ۹۰، ۳۴ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال در کردستان بی سواد و کم سواد هستند.

 

سیمرغ بهترین فیلم مستند فجر در کردستان به زمین نشست

 

بهروز نورانی پور، فیلم ساز توانمند سنندجی، با فیلم مستند «A157» سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را با خود به کردستان آورد.

 

موجی ضعیف و کم دامنه به آسمان استان کرمانشاه وارد می شود

 

چشم انداز وضعیت جوی استان طی چند روز آینده نشان از ورود موج ضعیف و کم دامنه به استان کرمانشاه را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخ شمیران ، بر اساس بررسی آخرین نقشه هواشناسی، هوای استان طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری و در برخی نقاط با احتمال مه صبحگاهی پیش بینی می شود.

 

۶۰۲ دستگاه کنتور معیوب از ابتدای سال در جوانرود تعویض شده است

 

کرمانشاه – ایرنا – مدیرامور آبفای شهری جوانرود گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۶۰۲ دستگاه کنتور معیوب در این شهر تعویض شده است.

 

جشن هنر انقلاب در کرمانشاه برگزار شد

 

در ایام الله دهه فجر، جشن هنر انقلاب با حضور هنرمندان جوان و پیش کسوتان در تالار مهر حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در ابتدای این مراسم با مهم شمردن حضور هنرمندان در همه عرصه ها، انقلاب اسلامی را هدیه ای الهی خواند و گفت: همه آحاد ملت به ویژه هنرمندان وظیفه داریم در راه اعتلای ارزش های به دست آمده در این راه از هیچ کوششی مضایقه نکنیم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی