سایز متن   /

ارتش ترکیه روز جمعه اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور ۲۷ عضو حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ ک ک ) را در جنوب شرق ترکیه که ساکنان آن را عمدتا کردها تشکیل می دهند کشتند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه های ترکیه، ارتش ترکیه اعلام کرد ۱۶ نفر از اعضای این گروه در شهر جزیره نزدیک مرز سوریه کشته شدند. ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد پنج نفر از پ ک ک نیز در بخش سور در شهر دیاربکر و شش نفر دیگر نیز در استان حکاری نزدیک مرز عراق کشته شدند. از ماه دسامبر تاکنون یعنی از زمان اجرای مقررات منع آمد و شد، بیش از ۸۰۰ عضو پ ک ک در جزیره و سور کشته شده اند.

استراتژی جنگ شهری که توسط پ ک ک از اوایل بهار امسال طراحی و درمناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه در حال اجراست، تلفات زیادی به بار آورده که اکثرا هم نوجوانان و جوانان مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه هستند که پ ک ک به آنها سلاح داده تا در مقابل ارتش ترکیه بجنگند و تنها شمار اندکی از اعضای این گروه در میان مردم و در داخل شهرها حضور دارند. در حقیقت جنگی که در حال حاضر در مناطق جنوب شرق ترکیه در حال انجام است، نتیجه تغیراستراتژی جنگ از کوهستان به داخل شهرها توسط پ ک ک است. تاکنون شمار زیادی قربانی این استراتژی شده اند که غیرنظامیان نیز در میان آنها دیده می شوند، بنابراین انتقادات زیادی به عملکرد پ ک ک در این خصوص وارد است. اکثر کردهای ترکیه خواستار پایان دادن به درگیری ها و خشونت است، اما هم پ ک ک و هم ارتش ترکیه که انگار توافقی پنهانی با هم در این زمینه دارند، همچنان به کشت و کشتار و تخریب شهرها و کشتن مردم بی دفاع و غیرنظامی ادامه می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی