سایز متن   /

دمهات عگید از سران پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در باره تحولات اخیر ترکیه گفته: امسال مردم و یگان های دفاع مردمی (YPS) در مقابل حملات ارتش ترکیه مقاومت می کنند و اعضای مسلح پ.ک.ک (HPG) هم بهار وارد خاک ترکیه خواهد شد و با ارتش خواهد جنگید.

به گزارش کوردپاریز به نقل از هاولاتی (از رسانه های کوردزبان اقلیم کردستان)، عگید درخصوص تحولات اخیر ترکیه و مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور گفته: دولت و حکومت ترکیه هیچ تصمیمی برای حل مسئله پ.ک.ک ندارد، این موضوع را پس از انتخابات ۷ ژوئن به وضوح می توان دید.

عگید در جواب این سوال که آیا پ.ک.ک هیچ برنامه ای برای مقابله با حملات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین دارد؟ گفته: پ.ک.ک تا به حال بطور مستقیم اقدام نکرده و از طریق جوانان و نوجوانان {آموزش نظامی و مسلح کردن آنها} اقدام کرده البته شمار اندکی از اعضای مسلح پ.ک.ک هم در بین مردم هستند. اما انشاالله پ.ک.ک قصد دارد بهار پیش روی به این موضوع ورود کند و به شدت با ارتش ترکیه روبرو شود.

عگید برای توجیه این رفتار گروه گفته در حال حاضر هوا خیلی سرد است و کوهستان هم پوشیده از برف، لذا اعضای گروه قادر به انجام هیچگونه فعالیتی در این زمینه نیستند لذا باید منتظر بود تا برف ها ذوب شوند.

گفتنی است شروع مجدد این درگیری ها از اواخر بهار گذشته شروع شده که برفی هم نبود و هوا هم خیلی لطیف و ملایم بود. این عملکرد پ.ک.ک به شدت مورد انتقاد سیاسیون و کارشناسان این حوزه قرار گرفته، چراکه مردم بی دفاع را در مقابل حملات ارتش ترکیه به امان خدا رها کرده و هیچ اقدامی نمی کنند. این درحالیست که تغییراستراتژی نظامی از کوهستان به داخل شهرها که از سوی پ.ک.ک مطرح شد، سبب این همه قتل عام و ویرانی در مناطق کردنشین جنوب شرق و شرق ترکیه شده و تاکنون صدها هزار تن مجبور به ترک خانه و کاشانه اشان شده اند و صدها تن نیز کشته و زخمی شده اند.

عگید با اشاره به اینکه دولت ترکیه آمار کشته های پ.ک.ک را تاکنون ۷۱۲ تن اعلام کرده گفته: این آمار مردم غیرنظامی و جوانان و نوجوانانی هستند که سلاح در دست گرفته اند و در مقابل ارتش ترکیه می جنگند. چراکه آمار کشته های پ.ک.ک متفاوت با آماری است که ترکیه اعلام کرده است.

پ.ک.ک مدام این شعار را سر می دهد که پ.ک.ک از مردم است و مردم هم از پ.ک.ک، اما طبق آنچه عگید گفته جایگاه کشته های خود گروه با مردم غیرنظامی که در راستای سیاست های اشتباه آنها جان خود را از دست داده اند، بسیار متفاوت است! قربانیان این خشونت دو طرفه (پ.ک.ک و ارتش ترکیه) تنها افراد عادی و بی دفاع هستند که روزانه آمار جدیدی از کشته ها و زخمی ها در میان این قشر قربانی در رسانه ها منتشر می شود.

این مسول پ.ک.ک در ادامه اظهاراتش درباره حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) گفته: HDP یک حزب کورد نیست، بلکه برای تمام ترکیه فعالیت می کند. اما در اساسنامه ی این حزب پروژه ی (خودمدیریتی دمکراتیک کوردستان) گنجانده شده است.

اخیرا رئیس یکی از احزاب کرد در ترکیه (هوداپار) درخصوص این سیاست پ.ک.ک گفته: این گروه تنها با نام و هویت کردی سیاست می کند و جز سوءاستفاده از این اصطلاح کار دیگری برای کردها انجام نمی دهد و روزانه آنها را در راستای منافع گروهی خود قربانی می کند.

دمهات از احزاب و گروههای سیاسی اقلیم کردستان گلایه کرده که چرا نقش فعالی علیه فعالیت های ترکیه در شمال عراق ایفا نمی کنند؟ و باردیگر با انگشت اشاره حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) را نشانه رفته و گفته: بارزانی ها با ترکیه روابط خوبی برقرار کرده اند و حاضرند برای حفظ منافع خود، تمام کردستان را هم بفروشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا این حد از پارتی و بارزانی ها متنفر هستند؟ جواب داده: پارتی و حزب عدالت و توسعه و اردوغان با هم اتفاق کرده اند که علیه پ.ک.ک فعالیت داشته باشند و ….

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی