سایز متن   /

به گزارش کوردپاریزبه نقل از نشریه نشنال پست، برخی فرماندهان نظامی کانادا معتقدند که باید یک ارتش مجهز توسط نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان ایجاد شود و کردها می توانند از این کمکها برای جدا شدن از عراق و تشکیل یک کشور مستقل استفاده کنند.

این نشریه کانادایی در گزارشی نوشت: با توجه به این که کردها تمایل خود را به ایجاد یک کشور مستقل در عراق بارها اعلام کرده اند، ممکن است از کمک های نظامی کانادا برای جدا شدن از عراق استفاده کنند.

اگرچه این کشور اعلام کرده که ۶۹ نیروی نظامی این کشور فقط به آموزش نظامی نیروهای پیشمرگ می پردازند اما رسانه های کانادا می گویند نیروهای ویژه کانادا در چند مورد و بویژه در کرکوک و شنگال در خط مقدم با داعش جنگیده اند. کانادا قرار است تعداد نیروهای نظامی خود را در اقلیم کردستان به ۳۰۰ نفر افزایش دهد.

استفان دیون، وزیر دفاع کانادا گفته است احتمال دارد یک نیروی ویژه کُردی و پلیس هم توسط نیروهای کانادا آموزش داده شوند.

سرهنگ کریس کیلفورد که تا سال ۲۰۱۴ در واحد ویژه کانادا در ترکیه خدمت کرده است، می گوید نیروهای کانادا در واقع در حال آموزش یک ارتش کامل در اقلیم کردستان هستند که ممکن است از مهارت های نظامی خود در اقداماتی به جز مقابله با داعش استفاده کنند. هم کنون اوضاع به حد کافی در کرکوک متشنج هست واقعا وضعیت شکننده ای آنجا برقرار است.

والتر دورن، استاد علوم نظامی در دانشگاه رویال کاندا گفت: ما نیروهای پیشمرگ را آموزش می دهیم اما نمی دانیم آنها در آینده از این مهارت نظامی برای چه مقاصدی استفاده می کنند. احتمال دارد این حمایت ما جنبش جدایی خواهی کردهای عراق را تحریک و تشدید کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی