سایز متن   /

مک گورک فرستاده ویژه اوباما هفته گذشته به نمایندگی از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از شهر کوبانی دیدن کرد. کنترل شهر کوبانی در حال حاضر در دست پ.ی.د و ی.پ.گ است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه ( ۱۸ بهمن) با انتقاد از سفر برت مک گورک فرستاده ویژه باراک اوباما به شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) در شمال سوریه، شاخه نظامی سوری پ.ک.ک در این منطقه موسوم به ی.پ.گ را «تروریست» خواند.

اردوغان خطاب به مقامات آمریکا گفت: ما چگونه به شما اعتماد کنیم؟ آیا من متحد شما هستم یا تروریست‌های کوبانی؟

ترکیه جزو کشورهای عضو ناتو و هم‌پیمان با ایالات متحده است. این کشور حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک را که در لیست ترور آمریکا و اتحادیه اروپا هم هست، تروریست می‌خواند و خواهان آن است که  شاخه نظامی سوری آن در شمال سوریه موسوم به ی.پ.گ و همچنین حزب اتحاد دمکراتیک (پ.ی.د) که به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک شناخته شده است را در لیست ترور اضافه شوند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۱۶ در سفر خود به ترکیه گفت که پ‌ک‌ک «مانند داعش تروریست است» و آمریکا دولت ترکیه را در تأمین امنیت خود در برابر «تهدیدات بزرگ» حمایت خواهد کرد.

ترکیه بارها تکرار کرده که هیچ تفاوتی میان پ.ک.ک، ی.پ.گ و پ.ی.د با داعش و دیگر گروههای تروریستی نیست. چراکه پ.ی.د و ی.پ.گ هم توسط پ.ک.ک ایجاد شده اند و چون پ.ک.ک در لیست ترور جهانی و ترکیه قرار دارد، بنابراین باید زیرمجموعه های آن نیز همچون پ.ی.د، ی.پ.گ، پژاک، پ.چ.د.ک و ه.د.پ هم در این لیست باشند چراکه همگی از از افکار و عقاید اوجالان پیروی می کنند و از سران این گروه در قندیل دستور می گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی