سایز متن   /

دولت آلمان با فروش سلاح های جدید به حکومت اقلیم کوردستان در عراق بدنبال تقویت حوزه نفوذ خود در این منطقه می باشد و به نظر می رسد این مسئله بی ارتباط به تعاملات آلمان با ترکیه و همچنین حمایت ترکیه از بارزانی در برابر پ.ک.ک نمی باشد.

به گزارش کوردپاریز، همزمان با تلاش های دولت آلمان در گسترش حمایت و کمک های خود از کوردهای عراق با افزایش تعداد نیروهای رسمی از ۱۰۰ نفر به ۱۵۰ نفر و ارسال تسلیحات بیشتر به کوردهای عراق، که در هفته جاری به تائید پارلمان نیز رسید، اخباری مبنی بر فروش سلاح های آلمانی در اقلیم کوردی عراق منتشر شده که واکنش وزارت دفاع و خارجه و احزاب مختلف پارلمان آلمان را به همراه داشته است.

مقامات دولتی آلمان در موضع گیری های خود به نوعی این گزارش را تائید کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در یک موضع گیری کلی عنوان نمود اگر شواهدی از اینکه سلاح های اهدائی آلمان به کوردها در اختیار افراد نا مرتبط وجود داشته باشد باید سریعا و بطور جدی از این مسئله رفع ابهام گردد.

اما تندترین موضع گیری در این خصوص از سوی احزاب مخالف دولت آلمان اتخاذ شده است. احزاب مخالف پارلمان آلمان صراحتا خواستار توقف فوری تحویل اسلحه به واحدهای نظامی کوردهای عراق شدند.

در گزارش شبکه های تلویزیونی NDR  وWDR  آلمان امده است سلاح های تهاجمی از نوع  ژ۳ در برابر ۱۴۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار از سوی کوردها به فروش میرسد.

به نظر می رسد دولت آلمان نیز با رویکردی که این روزها از سوی اکثر قدرتهای اروپایی و آمریکا دنبال میشود بدنبال بهره برداری بیشتر از فضای ایجاد شده در منطقه و فروش تسلیحات می باشد . همچنین با توجه به رویکرد حکومت اقلیم کوردی که برای حیات خود به هر قدرتی متوسل میگردد.

شاید در روزها و ماه های آتی شاهد مسابقه شدیدی تر تسلیحات غرب برای گرم کردن آتش نزاع باصطلاح مقابله با تروریستها در منطقه باشیم و این در حالی است که بیشترین بهره اقتصادی از این حوزه زمانی بدست خواهد آمد که گروهای تروریستی متنوع در این مناطق موقعیت خود را حفظ کنند. سیاست ریاکارانه ای که غرب با اتخاذ آن هم افراد تندروی چپ و سلفی مستقر در اروپا و آمریکا را به مسلخ می برد و هم بهره اقتصادی قابل توجهی نصیب شرکت های تسلیحلتی خود می نماید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی