سایز متن   /

عبدی چادر، رئیس شعبه سوئیس اتحادیه انجمن‌های کُرد که مقر آن در آلمان است، درمورد مذاکرات صلح ژنو که برای جستجوی راه حل سیاسی بحران سوریه میان رژیم اسد و هیئت مخالفان این رژیم، توسط سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، گفت:” پ.ی.د را در منطقه به عنوان یک قدرت قبول می‌ کنیم ولی نبود پ.ی.د در مذاکرات ژنو به معنای کنار گذاشته شدن کُردها در این مذاکرات نیست”.

کوردپاریز/ چادر با بیان این که عدم حضور پ.ی.د، یعنی عدم حضور کُردها در مذاکرات سوریه در ژنو است، موافق نیستم، افزود:” شورای ملی کُردها که با حضور بسیاری از احزاب کُرد تشکیل شده، همسو با دیگر مخالفین سوریه می‌باشد. در میان مخالفینی که از سوی ترکیه و بسیاری از کشورهای خاورمیانه حمایت می‌شوند کردها نیز حضور دارند و در میز مذاکره نیز خواهند نشست. موجودیت پ.ی.د در منطقه به معنای آن نیست که این گروه تنها نماینده کردهای سوریه است. شورای ملی کردها دارای سیاستی واقع‌ بینانه بوده و در نشست ژنو حضور دارد”.

عبدی چادر، نگرش پ.ی.د مبنی براینکه همه باید به من ملحق شوند را غیر قابل قبول دانست و افزود که این گروه اگرچه ممکن است در سوریه نماینده بخشی از مردم منطقه باشد ولی هرگز به عنوان نماینده کردهای سوریه مطرح نیست. وی با اشاره به این که پ.ی.د تحت تاثیر “قندیل” قرار گرفته است گفت:” کرد‌های سوریه باید در چارچوب شرایط خود سیاستی را طرح‌ ریزی و در این راستا عمل کنند. کرد‌های سوریه باید با اراده خود حرکت کنند و تحت تاثیر پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ قرار نگیرند”.

روسیه تلاش زیادی کرد تا سازمان ملل متحد، گروه تروریستی پ.ی.د را به نشست مذاکرات صلح سوریه دعوت کند اما موفق نشد. ترکیه هشدار داده بود که در صورت دعوت از این گروه تروریستی، مذاکرات را تحریم خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی