سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، جنگنده بمب افکن های ترکیه مناطقی از اقلیم کردستان عراق را که محل استقرار اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است را بمباران کردند.

طبق این گزارش، ۴ جنگنده ترکیه، مناطق (میرگه سور و برادوست) از توابع شهرستان سیدکان  را بطور کامل و نقطه ای بمباران کرده اند. تاکنون جزئیات بیشتری از تلفات و خسارات احتمالی این بمباران ها منتشر نشده است.

گفتنی است اعضای مسلح پ.ک.ک که رهبر آن (عبدالله اوجالان) از ۱۵ فوریه سال ۱۹۹۹ میلادی دستگیر و به زندانی در جزیره امرالی ترکیه منتقل شد و در حال حاضر هم دوران محکومیت خود را می گذراند، از دهه ی نود میلادی قرن گذشته، پس از حملات پی در پی ارتش ترکیه و فرار اعضای این گروه به شمال عراق، در این مناطق پناه گرفتند و از آن سال ها تاکنون، مناطق مرزی و شمالی اقلیم کردستان و هم مرز با ترکیه، به مامن و پناهگاه این گروه تبدیل شده و ترکیه هم هروقت لازم بداند مواضع این گروه را بمباران می کند که البته سبب تلفات جانی بسیاری شده و قربانیان هم اکثرا اهالی روستانشین این مناطق هستند که طبق اظهارات مقامات اقلیم کردستان و ترکیه، پ.ک.ک مسول این کشتارهاست، چراکه در نزدیکی و بعضا در داخل روستاها مستقر شده و از مردم این مناطق به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند و در نتیجه مردم بی گناه و غیرنظامی قربانی این حملات می شوند. همین امر سبب شده که تاکنون چندین بار مقامات اربیل و بغداد به این گروه هشدار دهند تا خاک این کشور را ترک کند، اما همچنان بر موضع خود اصرار می کند و خارج نمی شود. به گفته ی مقامات مسول در این منطقه، حضور این گروه سبب شده تا حکومت اقلیم هم قادر به اجرای پروژه های عمرانی در این مناطق نباشد و بنابراین این مناطق از محرومترین مناطق عراق و اقلیم کردستان محسوب می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی