سایز متن   /

بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق

 

به گزارش کوردپاریز به نقل از باسنیوز، جنگنده بمب افکن های ترکیه مناطقی از اقلیم کردستان عراق را که محل استقرار اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است را بمباران کردند.

 

اوجالان از جنگ با ترکیه تا جایزه صلح از اروپا

 

 ماف نیوز: در حالی که نبرد میان گریلاهای حزب کارگران کُردستان پ.ک.ک با نیروهای ارتش ترکیه ادامه دارد٬ پارلمان اروپا٬ جایزه ی صلح بین المللی خود را به عبدالله اوجالان رهبر این حزب اعطا کرد.

 

ولایتی “کشور کردستان” را “اسرائیل دوم” نامید و از تمامیت ارضی ترکیه دفاع کرد

 

دبی-العربیه.نت، فارسی

علی‌اکبر ولایتی، مشاور آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، ایجاد کشور کردستان در خاورمیانه را ایجاد اسرائیل دوم نامید.

 

حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و شاخه نظامی آن تروریست اند”

نخست وزیر ترکیه بار دیگر بر تروریستی بودن حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و شاخه نظامی آن به دلیل وابستگی آنها به پ.ک.ک تاکید کرد.

 

درخواست پ.ک.ک برای تشکیل نیروی مشترک نظامی کردها در شنگال 
سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از فرماندهان ارشد شاخه‌ نظامی پ.ک.ک خواستار تشکیل نیروی نظامی مشترک کردها با همکاری اتحادیه‌ میهنی و حزب دمکرات در شنگال شد.

 

PYD با حفر تونل در مرز ترکیه به پ.ک.ک در داخل ترکیه سلاح منتقل می کند

۱

سرویس ترکیه- خبرگزاری نزدیک به اردوغان مدعی شد که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه با حفر تونل در مرز نصیبین اقدام به انتقال سلاح به ترکیه با هدف کمک به پ.ک.ک نموده است.

 

صلاح الدین دمیرتاش خواستار برقراری آتش بس در ترکیه و بازگشت به مذاکره شد

۱

سرویس جهان- رهبر حزب دموکراتیک خلقها از مجامع بین المللی خواست از دولت ترکیه و پ.ک.ک بخواهند ضمن برقراری آتش بس به میز مذاکره باز گردند.

 

کشته شدن ۵ نظامی در جنوب ترکیه

 

خبرگزاری آریا-ستاد فرماندهی ارتش ترکیه از کشته شدن ۵ تن از اعضای حزب کارگران کردستان این کشور (پ.ک.ک) در استان دیاربکر خبر داد.

 

فرار گسترده مردم از «دیاربکر» با تشدید اقدامات نظامی ارتش ترکیه

۱

سرویس خارجی: تشدید اقدامات نظامی ترکیه در مناطق جنوب شرق این کشور باعث فرار هزاران تن از مردم «دیاربکر» شد.

 

HDP اعضای کمیسیون تغییر قانون اساسی خود در پارلمان را معرفی کرد

۱

حزب دموکراتیک خلق ها اعضای منتخب خود برای حضور در کمیسیون تغییر قانون اساسی ترکیه را به پارلمان معرفی کرد.

 

درخواست پ.ک.ک برای تشکیل نیروی مشترک نظامی کردها در شنگال

۱

یکی از فرماندهان ارشد شاخه‌ نظامی پ.ک.ک خواستار تشکیل نیروی نظامی مشترک کردها با همکاری اتحادیه‌ میهنی و حزب دمکرات در شنگال شد.

 

کُردهای سوریه نتایج کنفرانس ژنو را نمی پذیرند

۱

نماینده حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در روسیه می گوید کردها نتایج کنفرانس صلح سوریه موسوم به ژنو ۳ را به رسمیت نخواهند شناخت.

 

درخواست HDP برای از سرگیری پروسۀ صلح

۱

نهادها و سازمان های بین المللی در احیای پروسۀ صلح مشارکت کنند تا این پروسه سریع تر از سر گرفته شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) خواستار از سرگیری پروسۀ صلح با کرد ها شد،

 

بازداشت ۹ نفر در اسپانیا به اتهام همکاری با پ.ک.ک

۱

به گزارش کردپرس به نقل از سپاین نیوز تودی، وزارت کشور اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد این افراد در بازرسی از ۱۱ خانه در شهرهای مادرید، والنسیا و بیلبائو بازداشت شده اند.

 

هرکس به ژنو برود خائن است !

۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان جمعه در جمع خبرنگاران مدعی شد: علت واقعی امتناع مخالفان سوری “میانه رو” از مشارکت در مذاکرات ژنو، عمل نکردن طرف مقابل آنها به وعده های خود و تداوم حملات هوایی روسیه به مناطق تحت کنترل مخالفان است.

 

ترکیه از ورود تروریست ها به سوریه جلوگیری نمی کند

۱

نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا تأکید کرد، بعید به نظر می آید که ترکیه نیروهای خود را برای جلوگیری از ورود عناصر مسلح به اراضی سوریه در مناطق مرزی مستقر کرده باشد.

 

ایتالیا کمک مالی به ترکیه را برای کنترل مهاجران مسدود کرد

 

دولت بهار: متئو رنتسی: ما در شرایط کنونی، با پرداخت پولی که اروپا در نظر دارد با هدف کنترل مهاجرت به اروپا به ترکیه بپردازد، مخالفیم.

 

تمسخر اردوغان از سوی معارض دولت سوریه

۱

قم فردا: انتشار تصویر تمسخر آمیز یکی از اعضای ائتلاف معارضان حکومت سوریه در جلسه هیات دولت ترکیه به ریاست اردوغان فضای مجازی با موجی از واکنشها مواجه شده است.

ته خبری

درس های مداخله گری ترکیه در عراق و سوریه

 

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، اگر بازی سیاسی و مواضع اعلام شده از سوی مقامات ترکیه یا رسانه ها و برخی چهره های سیاسی آنها را کنار بگذاریم تا واقعیت و ماهیت تجاوز نظامیان ترکیه به شمال عراق یا مداخله گری آشکار در سوریه را جست وجو کنیم، همان افرادی که در اشغال موصل و استان های دیگر عراق توسط داعش نقش داشتند، امروز هم همین جایگاه و کارکرد را برای ورود ترکیه به شمال عراق بازی می کنند.

 

«ژنو۳ » زیر سایه سهم خواهی سعودی و ترکیه

 

مذاکرات صلح سوریه به روزهای سخت خود نزدیک می‌شود و با آغاز فرآیند سیاسی در دور سوم که به «ژنو۳» شهرت یافته یارگیری کشورهای تأثیرگذار در این بحران شکلی پیچیده تر و علنی‌تر به خود می‌گیرد.

 

کنفرانس ژنو و صندلی خالی کردهای سوریه 

 

سرویس سوریه- ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶ اخباری مبنی بر حضور PYD در کنفرانس ژنو ۳ منتشر شد که ترکیه بلافاصله به این اخبار واکنش نشان داده و اعلام کرد که اگر PYD در این کنفرانس حضور پیدا کند ترکیه این کنفرانس را بایکوت خواهد کرد

 

بارزانی به دنبال سزارین نوزاد نارس کردی

 

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از سال گذشته تا اکنون در مناسبت‌های مختلف و در شرایط متفاوت، موضوع استقلال اقلیم کردستان عراق را مطرح کرده است

 

حفر خندق در اطراف کردستان

 

نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان با کمک شرکت‌هایی آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در حال حفر خندقی از مناطق ربیعه ‌در شمال عراق، تا خانقین در شرق این کشور هستند.
خبرگزاری Haber7 مدعی شد: 

 

PYD با حفر تونل در مرز ترکیه به پ.ک.ک در داخل ترکیه سلاح منتقل می کند
سرویس ترکیه- خبرگزاری نزدیک به اردوغان مدعی شد که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه با حفر تونل در مرز نصیبین اقدام به انتقال سلاح به ترکیه با هدف کمک به پ.ک.ک نموده است.

 

درگیری های خونین در جنوب شرق ترکیه

 

گزارش ها حاکیست در درگیری میان نیروهای نظامی ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک در جنوب شرق ترکیه ۲۰ تن کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی