سایز متن   /

صلاح الدین دمیرتاش رئیس حزب دموکراتیک خلق ها – HDP – (شاخه سیاسی حزب کارگران کردستان ترکیه – پ.ک.ک) که به منظور شرکت در کنفرانس سالانه (اتحادیه اروپا، کوردها و ترکیه) در اروپا در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرده که حکومت ترکیه عقل ندارد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، دمیرتاش در نشست مطبوعاتی در رابطه با نشست ژنو۳ در آینده یی نزدیک گفته: حکومت و رهبری ترکیه عقل و فهم حل بحران روابط با کوردها را ندارد و ضدیت ترکیه با پ.ی.د (شاخه سوری پ.ک.ک) برای شرکت در نشست ژنو۳ خود بیانگر رویکرد به دور از عقل و فهم حکومت و مقامات این کشور است.

دمیرتاش در ادامه اظهاراتش گفته: وقتی حکومت ترکیه پ.ی.د را تهدیدی برای خود می بیند و آنرا تروریست معرفی می کند و به شدت با شرکت آن در نشست ژنو۳ مخالفت می کند، این خود نشانه ای بارز از عدم درک و درایت حکومت و مقامات این کشور از موضوع است. اگر کشوری عقل و فهم داشته باشد، با ذهنیت و دیدی باز رویدادهای منطقه را مرور و تحلیل می کند نه اینکه ستون فعالیت های سیاسی، نظامی و … را بر پایه دشمنی و … بنا کند.

ترکیه اخیرا اعلام کرده اگر قرار باشد پ.ی.د (حزب اتحاد دمکراتیک در سوریه – شاخه سوری پ.ک.ک) در نشست ژنو۳ حضور داشته باشد، این کشور نشست مذکور را بایکوت خواهد کرد، چراکه به عقیده ی مقامات ترکیه، فرقی میان پ.ی.د و داعش وجود ندارد، چون پ.ی.د زیرشاخه پ.ک.ک در سوریه است و بر همان اصول تروریستی بنا شده است لذا نمی توان اجازه داد که در نشستی که به منظور یافتن راه حل برای سوریه برگزار می شود، شرکت داشته باشد چون پ.ی.د خود نیز بخشی از معضل تروریسم در سوریه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی