سایز متن   /

احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، طی سخنانی در جلسه گروهی حزب عدالت و توسعه، با اشاره به این که ترکیه در برابر رویدادهای سوریه بی تفاوت نخواهد ماند، بر لزوم ادامه تلاش های ترکیه جهت پایان دادن به وضع کنونی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از آناتولی، اوغلو در ادامه گفته: مذاکرات برای سوریه باید در فضایی سالم برگزار شود، این را به اطلاع همگان نیز رسانده ایم. با وجود موقعیت کنونی ما، گروه هایی معلوم الحال به صورت هدفمند وانمود می کنند که ما نگرشی پیش داورانه نسبت به کردهای سوریه داریم. بار دیگر نیز از اینجا اعلام می کنم که ما بر این باوریم که باید در اجلاس مذاکرات سوریه، عرب‌ها، ترکمن‌ها، سنی‌ها، مسیحیان، نصیری‌ها، همه در کنار هم حضور داشته‌باشند . حضور کردها در این میز مذاکره یک ضرورت محسوب می‌شود، میزگردی که کردها در آن حضور نداشته‌باشند، ناقص خواهد بود؛ اما ما با حضور «پ.ی.د» و «ی.پ.گ» که به کردها ظلم می‌کنند، مخالف هستیم.

ترکیه از همان روزهای نخست درگیری ها در سوریه، به جانبداری و حمایت از گروههای تندور و افراطی متهم شد و تاکنون هم اسناد و مدارک زیادی در این باره منتشر شده است. در مقابل پ.ی.د و ی.پ.گ هم که به عنوان زیرشاخه پ.ک.ک در شمال سوریه شناخته شده اند، چندین بار به پاکسازی قومی و غارت اموال مردم و عضوگیری در میان کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال توسط نهادهای حقوق بشری بین المللی متهم شده که برای هرکدام از این اتهامات، مدارک و اسنادی هم ارائه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی