سایز متن   /

احمد داود اوغلو (نخست وزیر ترکیه) در گفتگو با خبرنگار سی.ان.ان در خصوص حل بحران سوریه و مشارکت کردهای سوریه در میز مذاکرات حل مساله گفت: ترکیه مخالفتی با حضور کردهای سوریه ندارد ولی با حضور حزب اتحاد دمکراتیک PYD در میز مذاکرات مخالف است. او مدعی شد این یک سازمان تروریستی وابسته به پ.ک.ک است که هم از سوی آمریکا و هم اتحادیه اروپا یک سازمان تروریستی شناخته می شود.
داوداوغلو در پاسخ به اینکه بالاخره آمریکا در منطقه همسو با PYD حرکت می کند و آیا زمان آن نرسیده که ترکیه واقعیت ها را بپذیرد، گفت: کسانی که آنها را مشروع و شریک خود می بینند، واقعیت های منطقه را نمی دانند. هیچکس نمی تواند ترکیه را در خصوص اینکه پ.ی.د خواهان صلح است، قانع کند.
او در پاسخ به اینکه داعش و یا پ.ک.ک کدام بیشتر برای ترکیه خطرناک است، گفت: بدی ها و پلیدی های این دو را نه می توان مقایسه کرد. هر دو برای ترکیه خطرناک و هر دو از نظر ایدئولوژی مخالف دمکراسی هستند.
پ.ک.ک هم که اخیرا متوجه شده که اجازه نخواهند داد در نشست ژنو۳ به نام حزب اتحاد دمکراتیک () و شاخه نظامی سوری پ.ک.ک به نام ی.پ.گ حضور یابند، با انتشار بیانیه ی گفته: ما هیچ اصراری برای مشارکت در این نشست نداریم، چراکه مشخص است همچون دو نشست قبلی بدون نتیجه خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی