- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کالین: پ ک ک نماینده ملت کورد نیست.

ابراهیم کالین سخنگو و معاون دبیرکل نهاد ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت آنچه که سبب پایان یافتن روند پیدایش راه حل شده، عدم بر زمین گذاشته شدن سلاح ها از سوی حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک می باشد.

کوردپاریز/ کالین  طی مقاله ای در روزنامه دیلی صباح، تروریسم پ ک ک در جنوب شرق ترکیه را به رشته تحریر درآورده و نوشته: عملیات در این منطقه نه مردم کورد بلکه سازمان تروریستی پ ک ک را مورد هدف قرار داده است. همانطور که داعش تمثیل کننده اسلام نیست و مبارزه با سازمان تروریستی داعش به معنای مبارزه با مسلمانان نمی باشد، پ ک ک نیز نماینده ملت کورد نیست. مبارزه با پ ک ک به هیچ عنوان به معنای مبارزه با شهروندان کوردمان نیست.

کالین با بیان اینکه آنچه که سبب پایان یافتن روند پیدایش راه حل به مسئله تروریزم شده، عدم بر زمین گذاشته شدن سلاح ها از سوی پ ک ک است، نوشته: علیرغم دعوت های عبدالله اوجالان و قول هایی که در طول روند داده شده، پ ک ک در زمینه عدم عقب کشیدن اعضای مسلح خود از ترکیه مقاومت می کند. زیرا پ ک ک مایل به زمین گذاشتن سلاحش نیست. برخی ارگان های مطبوعاتی به طور مصرانه از تروریزم پ ک ک چشم پوشی می کنند و حق دولت در دفاع از شهروندانش را چون سوء قصد به جان شهروندان کورد جلوه می دهند. این تابلو با حقیقا هیچ ارتباطی ندارد و سبب اشتباه افراد بسیاری می شود.

ابراهیم کالین در مقاله اش به تحولات در سوریه و عراق نیز اشاره کرده و اظهار داشت، پ ک ک و شاخه های آن از مبارزه با داعش به عنوان سپری برای پنهان کردن ترورهای خود استفاده می کنند.