سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبر۷ ترکی، فرماندار استان شرناخ با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که دیروز ۲۳ ژانویه (۳ بهمن ماه)، ۷ تن دیگر از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک که در لیست ترور آمریکا، اروپا و ترکیه و برخی کشورهای دیگر قرار دارد، خود را به نیروهای امنیتی این کشور در مرز شرناخ تسلیم کرده اند.

در بیانیه ی مذکور آمده: از ۲۱ مارس ۲۰۱۳ لغایت ۲۳ ژانویه ۲۰۱۶ میلادی، شمار اعضای مسلح این گروه که به روش ها مختلف خود را به نیروهای امنیتی و پلیس تسلیم کرده اند، ۱۱۳۷ تن بوده است. برای هرکدام از این افراد، پرونده تشکیل شده و طبق قانون و حقوق فردی آنها، بازجویی شده اند و پرونده اشان به مراکز قضایی ارجاع شده است.

گفتنی است با تشدید درگیری ها میان ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ.ک.ک و شرایط سخت و دشوار در کمپ های این گروه در شمال عراق، زمینه های جدایی افراد از این گروه مهیا است که البته بخاطر شرایط سخت زمستان در کوهستان ها و نبود حق استعفا برای هیچ یک از اعضا، این اقدام طبق روال معمول صورت نمی گیرد و با خطرات جانی و جبران ناپذیری همراه است که بعضا سبب می شود برخی ها بی خیال فرار شوند و همچنان وضعیت سخت و دشوار و تحمیلی را به جان بخرند و منتظر شمارش ثانیه ها برای رسیدن به مرز خداحافظی با زندگی باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی