سایز متن   /

جو بایدن معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز شنبه در استانبول با احمد داووداغلو نخست وزیر ترکیه دیدار و درباره تحولات منطقه گفتگو کرد. بایدن در حمایت از مواضع ترکیه نسبت به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) تهدید این گروه را هم طراز داعش دانست.

کوردپاریز/ جو بایدن همچنین احتمال عملیات نظامی آمریکا و متحدانش را علیه داعش منتفی ندانست و گفت: «ما قطعا می دانیم که اگر بتوانیم به راه حل سیاسی دست یابیم بهتر خواهد بود، اما در غیر این صورت ما آماده استفاده از راه حل نظامی برای بیرون راندن داعش هستیم. ما از این موضوع هم آگاهیم که پ.ک.ک به اندازه داعش برای مردم ترکیه تهیدآمیز است.»

در جریان این سفر علاوه بر توافق برای تقویت همکاری های دوجانبه و مبارزه علیه تروریسم برخی مسائل و اختلاف نظرهای حل و فصل نشده هم مطرح شده است. از آن جمله ترکیه ابراز نارضایتی کرده است از اینکه آمریکا از حزب اتحاد دموکراتیک کردستان در شمال سوریه پشتیبانی می کند.»

بایدن، پ‌ک‌ک را به عنوان گروهی تروریستی محکوم کرد و گفت که ترکیه هر اقدامی را که برای محافظت از شهروندانش لازم بوده، انجام داده است. این اظهارات یک روز پس از آن بیان شده که بایدن از دولت ترکیه به دلیل محدود کردن آزادی بیان انتقاد کرد.

بایدن همچنین از این کشور به خاطر تهدید روزنامه‌نگاران، تعطیل کردن شبکه های اجتماعی و بازداشت چهره‌های دانشگاهی که مخالف سیاست های دولت هستند انتقاد کرد.

در چند ماه گذشته بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین ترکیه در جنوب شرق این کشور صحنه درگیری‌های خونین بین نیروهای امنیتی ترکیه و نیروهای پ ک ک بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی