سایز متن   /

سازمان عفو بین الملل هشدار داد، زندگی حدود ۲۰۰ هزار نفر در مناطق کرد نشین ترکیه به دلیل درگیری نیروهای نظامی این کشور با اعضای مسلح پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در خطر است.

کوردپاریز/ سازمان عفو بین الملل تأکید کرد، عملیات امنیتی دولت و اقدامات تروریستی پ.ک.ک در جنوب شرقی ترکیه باعث دسترسی نداشتن اهالی این منطقه به خدمات فوری و نیازهای اساسی مانند آب آشامیدنی شده است.

بر اساس این گزارش، منع رفت و آمد طولانی و درگیری نیروهای امنیتی و اعضای مسلح پ.ک.ک، باعث حبس مردم در خانه هایشان شده است، و آنان مجبور شده اند که چندین روز با اجساد نزدیکان کشته شده خود زندگی کنند. برخی از کشته شدگان از کودکان کم سن و سال و زنان و افراد سالخورده هستند، و اینکه آنان یکی از طرفهای درگیر باشند، بسیار بعید به نظر می آید.

عفو بین الملل خاطرنشان کرد که مسؤولان ترکیه از سفر ناظران به مناطقی که درآنها منع رفت وآمد اعلام شده است، جلوگیری کرده اند.

لازم به ذکر است طی ماههای گذشته که ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ.ک.ک، مناطق کردنشین ترکیه را به جولانگاه و میدان نبرد خود تبدیل کرده اند، بالغ بر ۲۰۰ غیرنظامی که اکثر آنها زنان و کودکان هستد، قربانی خشونت های طرفین شده اند. به عقیده ی کارشناسان، تغییر میدان نبرد از کوهها به داخل شهرها توسط پ.ک.ک، بخشی از طرح مشترک پ.ک.ک با ارتش این کشور بوده تا با این روش مقامات سیاسی کشور را در تنگنا قرار دهند. بنابراین کشتن غیرنظامیان و تخریب خانه و کاشانه مردم و … بخشی از این برنامه محسوب می شود که توسط طرفین به خوبی اجرا می شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی