سایز متن   /

روز سه شنبه ۱۲ ژانویه (۲۲ دیماه) انفجاری قوی در یک منطقه توریستی و پر ازدحام در مرکز شهر استانبول ترکیه در ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه به وقت محلی در منطقه باستانی سلطان احمد به وقوع پیوست. منطقه سلطان احمد در مرکز استانبول، پایتخت ترکیه به عنوان یکی از مناطق گردشگری و اقتصادی به شمار می رود.

کوردپاریز/ این انفجار دست کم ۱۱ کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشت. به گفته مقامات ترکیه ۹ شهروند آلمانی، دو تبعه کره جنوبی و یک شهروند هم اهل پرو در میان کشته شدگان به چشم می خورند. در ضمن مقامات ترکیه گفته اند که عامل انتحاری سوری تبار ۲۸ ساله و متولد عربستان بوده است. اما شاخه جوانان پ.ک.ک هم بلافاصله پس از این انفجار اعلام کردند که کار آنها بوده و مسئولیت انفجار را برعهده گرفتند.

فشار نیوز: تاک (TAk) شاخه جوانان پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) مسئولیت انفجار استانبول را قبول کرده است.

تاک ( -TAKشاهین های آزاد کردستان) که به عنوان شاخه جوانان پ.ک.ک در داخل ترکیه شناخته شده است و همیشه هم انفجارهایی از اینگونه را طراحی و اجرا می کند، اخیرا هم اعلام کرده که انفجار استانبول در میدان سلطان احمد این شهر هم کار آنها بوده است و هدفشان هم این است که جنگ را از مناطق کردنشین به قلب ترکیه ببرند. این گروه در بیانیه خود اعلام کرده اسم شخص فاعل (رفیق فیهاد) سوری تبار بوده است.

گفتنی است چند سال قبل پ.ک.ک بخاطر برخی حساسیت های سیاسی در منطقه و جهان و اینکه این گروه در لیست ترور جهانی قرار دارد، اقدام به تاسیس این شاخه جوانان کرد و آنرا مستقل معرفی کرد تا مسئولیت انجام کارهای گروه به گردن پ.ک.ک نباشد. به عبارتی دیگر از یک سو ترکیه را با این اعمال تروریستی و انفجارات در تنگنا قرار بدهند و از سوی دیگر اعلام کنند که کار پ.ک.ک نبوده است. اتفاقا چند روز پیش هم باردیگر این گروه اعلام کرده بود که هیچ ارتباطی با پ.ک.ک ندارد و مستقل عمل می کند. اما از همان روز تاسیس تاکنون این گروه به عنوان شاخه ی جوانان برای اعمال خشن و تروریستی در ترکیه شناخته شده است و این بخشی از همان سیاست تلاش برای خروج از لیست ترور پ.ک.ک است تا با این کار هم به خط مشی قدیمی خود ادامه دهد و هم از سوی دیگر خود را دور از همچنین اعمالی نشان دهد. اما ننتیجه ی این نوع عملیات ها هرچه باشد مستقیم یا غیرمستقیم، به نام پ.ک.ک در تاریخ ثبت خواهند شد.

م: فشار نیوز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی