- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

نتایج نشست پارتی و یکیتی

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه هاولاتی، رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی روز گذشته با رهبران حزب مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درباره راه‌های حل بحران ریاست این اقلیم نشستی را در اربیل برگزار کردند. این نشست پس از دیدار نمایندگان اتحادیه میهنی با نمایندگان جنبش تغییر در سلیمانیه صورت گرفت. یکی از رهبران حزب تغییر اعلام کرد که بسته پیشنهادی را از سوی اتحادیه میهنی دریافت کرده که آن را مورد بررسی قرار خواهد داد. رهبران اتحادیه میهنی اعلام کردند که این طرح شامل پیشنهاداتی برای اجرای اصلاحات سیاسی و مالی است.

رسانه‌های کرد نزدیک به این دو حزب نیز اعلام کردند که پیشنهادات جدید شامل بازنگری در پست‌های سه گانه یعنی دولت، پارلمان و ریاست اقلیم براساس نتایج انتخابات گذشته است به این ترتیب که پست ریاست اقلیم به فراکسیونی تعلق می‌گیرد که بیشتر آرا را در انتخابات اخیر به دست آورده باشد، پست نخست وزیر نیز به فراکسیونی که در جایگاه دوم قرار گرفته و پست ریاست پارلمان به فراکسیونی تعلق می‌گیرد که در جایگاه سوم قرار گرفته است. این طرح همچنین شامل راه حلی برای بحران مالی و تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان است.

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بدون اینکه گزارشی از نتایج نشست با رهبران حزب طالبانی بدهد، گفت که بحران اقتصادی تا زمانی که قیمت نفت همچنان کاهش داشته باشد، ادامه خواهد داشت.