سایز متن   /

ابراهیم الیاسوند مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بیجار از کشف ۳۸ قلم اشیای تاریخی مکشوفه از قاچاقچیان و حفاران غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از ایسنا، الیاسوند درباره قدمت این اشیاء گفته: قدمت تاریخی این اشیاء مربوط به دوران هزاره اول پیش از میلاد است که دارای ارزش فرهنگی – تاریخی هستند. با توجه به مطالعات و بررسی‌های باستان‌شناسی بیشتر این آثار اشیایی هستند که دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و موزه‌ای می‌باشند. سه مورد از اشیاء که توسط کارشناسان باستان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفته‌اند به‌علت نامشخص بودن وضعیت اشیاء و عدم قدمت، فاقد ارزش تاریخی می‌باشند. براساس قوانین و مقررات میراث‌فرهنگی اشیای مکشوفه قابل ضبط و به نفع میراث فرهنگی ثبت می‌شوند.

الیاسوند در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعلق این آثار به ادوار مختلف، به احتمال قریب به یقین این اشیاء از اماکن و محوطه‌های مختلف باستانی و از طریق کاوش‌ها و حفاری‌های غیرمجاز بدست آمده‌اند که به‌طور قطع انجام این امور صدمات جبران‌ناپذیری به مکان‌های باستانی و موضوعات پژوهشی و تحقیقاتی مرتبط با حوزه میراث‌فرهنگی وارد کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی